«Διαφωνώ με αυτό που λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λες». Μία φράση που όλοι πιστεύουμε ότι είπε ο Βολταίρος (συγνώμη σε όσους ρίχνω από τα σύννεφα, αλλά κατά πάσα πιθανότητα δεν την είπε και δεν την έγραψε ποτέ – στην πραγματικότητα εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1906, στο βιβλίο «The Friends of Voltaire» της Έβελιν Μπίτρις Χολ, ένα google search θα σας πείσει) και τη χρησιμοποιούμε τακτικά για να δείξουμε το μεγαλείο της ψυχής ενός ανθρώπου που μπορεί να διαφωνεί με την άποψη του συνομιλητή του, και όχι μόνο δεν παίρνει το τσεκούρι να του κόψει το κεφάλι, αλλά δηλώνει και διατεθειμένος να πεθάνει για διασφαλίσει το δικαίωμά του να εκφράζει αυτήν την άποψη.

Βέβαια, δεν είμαστε όλοι τόσο μεγαλόψυχοι. Πώς θα εξέφραζαν άραγε την αντίθεσή τους στα λεγόμενα  των συνομιλητών τους οι πολιτικοί μας; Για να δούμε μερικές περιπτώσεις:

«Διαφωνώ με αυτό που λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λες, αφού φυσικά σε ξαποστείλω από το κόμμα μου πρώτα.» (Γιώργος Παπανδρέου)

«Διαφωνώ με αυτό που λες, και γι’αυτό θα σου ρίξω κι εσένα την κυβέρνηση.» (Αντώνης Σαμαράς)

«Διαφωνώ με αυτό που λες, αλλά θα πετάξω εκεί δέκα αερολογίες και πομπώδεις μπούρδες για να φανώ έξυπνος και όλοι θα νομίζουν ότι εγώ έχω δίκιο.» (Ευάγγελος Βενιζέλος)

«Διαφωνώ με αυτό που λες, οπότε θα φωνάξω τα ΜΑΤ να σε σαπίσουν στο ξύλο.» (Χρήστος Παπουτσής)

«Διαφωνώ με αυτό που λες, και το καλό που σου θέλω να σταματήσεις να το λες, γιατί επηρεάζεις αρνητικά τις αγορές και υπονομεύεις το εθνικό μας συμφέρον.» (Ηλίας Μόσιαλος)

«Διαφωνώ με αυτό που λες. Ό,τι κι αν είναι αυτό που λες.» (Αλέκα Παπαρήγα)

«Διαφωνω με αυτό που λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά μου να φωνάζω πιο δυνατά από σένα για να μην ακούγεσαι.» (Άδωνις Γεωργιάδης)

«Διαφωνώ με αυτό που λες, αλλά θα υποχωρήσω για τελευταία φορά και θα αποδεχθώ την άποψή σου. Τελευταία φορά όμως, ε;» (Βάσω Παπανδρέου)

«Διαφωνώ με αυτά που έλεγα παλιά, αλλά θα προσπαθήσω μέχρι θανάτου να σας κάνω όλους να ξεχάσετε τι έλεγα παλιά.» (Ντόρα Μπακογιάννη)

«…α, μίλαγες τόση ώρα; Δε σε άκουγα, έλεγα τα δικά μου. Και χέστηκα τι έλεγες κιόλας.» (Λιάνα Κανέλλη)

«Διαφωνώ με αυτό που λες, γι’αυτό και θα φωνάξω τον εισαγγελέα να δεις τι έχεις να πάθεις.» (Γιώργος Καμίνης)

«Διαφωνώ με αυτό που λες, αλλά θα πάω στον Αυτιά να πω τον πόνο μου, που συμφωνεί πάντα μαζί μου.» (Παναγιώτης Ψωμιάδης)

«Συμφωνώ με αυτό που λες, αλλά θα προσποιηθώ ότι διαφωνώ για να μη με διαγράψει το κόμμα μου.» (αγνώστου πολιτικού)

«Διαφωνώ με αυτό που λες, αλλά μου πήρε δύο χρόνια να το καταλάβω.» (Λούκα Κατσέλη)

«Διαφωνώ με αυτό που λες, αλλά θα μου πεις εδώ διαφωνώ με τις 482 συνιστώσες του ίδιου μου του κόμματος, με σένα δε θα διαφωνήσω;» (Αλέξης Τσίπρας)

«Διαφωνώ με αυτό που λες, και θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά μου να σου υπενθυμίζω κάθε μέρα πόσο πολύ διαφωνώ με αυτό που λες.» (Γιώργος Καρατζαφέρης)

«Διαφωνώ με αυτό που λες, και επιπλέον είσαι χαραμοφάης, τεμπέλης, εγκάθετος, νενέκος, αναίσθητος, συκοφάντης και αδύνατος.» (Θεόδωρος Πάγκαλος)

«Διαφωνώ με αυτό που λες, και θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου την άποψή μου ότι το Pro 2010 ήταν πολύ καλύτερο από το Pro 2011.» (Κώστας Καραμανλής)

