Αγαπητό ημερολόγιο,
θα έχεις καταλάβει ότι τώρα τελευταία δεν έχω και πολλή όρεξη να σου γράφω. Ξέρεις, το γράψιμο μού ήταν πάντα απαραίτητο για να καλύπτω το κενό που είχα μέσα μου, ένα κενό που πλέον ικανοποιείται με υποκατάστατα. Αλλά να που ξαφνικά ένιωσα πάλι την ανάγκη να σου γράψω. Και θα δεις στην πορεία ποιον πρέπει να ευχαριστείς γι’αυτό.
Γυρίζοντας από τη δουλειά χθες στο σπίτι, λίγο μετά τις 8 το βράδυ, βρήκα την τηλεόραση ανοιχτή στο Mega. Το θέμα που κυριαρχούσε στο δελτίο ειδήσεων ήταν η δολοφονία ενός 44χρονου από αγνώστους στο κέντρο της Αθήνας για μία κάμερα, την ώρα που πήγαινε να πάρει το αυτοκίνητό του για να μεταφέρει την ετοιμόγεννη γυναίκα του στο μαιευτήριο. Ένα πραγματικά συγκλονιστικό γεγονός, για το οποίο δεν μπορώ να πω απολύτως τίποτα – στα ευχολόγια δεν τα κατάφερνα ποτέ. Έχω απλά συγκλονιστεί.
Έχω σταματήσει να βλέπω δελτία ειδήσεων, καθώς μου είναι απολύτως αδύνατο πια να τα εμπιστευτώ, όπως και τις εφημερίδες, όμως κοντοστάθηκα για λίγο, θες από περιέργεια, θες από αρρωστημένο μαζοχισμό. Και έπεσα πάνω στο σχόλιο του Γιάννη Πρετεντέρη: «Η μετανάστευση δεν είναι δικαίωμα», είπε. Πρόσθεσε μια-δυο προτάσεις ακόμα, και μετά επανέλαβε: «Η μετανάστευση ΔΕΝ είναι δικαίωμα». Αυτό είναι που μου έδωσε το ερέθισμα να σου γράψω απόψε, και θα ήθελα να σου μεταφέρω κάποιες σκέψεις μου σχετικά με το θέμα.
Πρώτα απ’όλα, τον Πρετεντέρη δε θα τον μάθουμε τώρα. Ξέρουμε καλά ποιος είναι και ο καθένας έχει σχηματίσει τη γνώμη του γι’αυτόν. Κι εγώ επίσης. Και δυστυχώς ή ευτυχώς, ο κύριος αυτός δεν παύει ποτέ να δικαιώνει την αρνητική γνώμη που έχω γι’αυτόν. Επίσης, το δελτίο του Mega το ξέρουμε εξίσου καλά. Δε θα έδινα καμία απολύτως σημασία σε αυτό το απαράδεκτο (κατ’ευφημισμόν) δελτίο ειδήσεων, αν δεν επρόκειτο για το δελτίο που συγκεντρώνει τις υψηλότερες θεαματικότητες, και άρα επηρεάζει πολύ περισσότερους ανθρώπους απ’όσους θα έπρεπε. Δυστυχώς, πολλοί είναι αυτοί ανάμεσά μας που επιλέγουν για την ενημέρωσή τους ένα δελτίο ειδήσεων που μόνο ενημερωτικό δεν είναι. Είναι ένα σχεδόν μονοθεματικό talk show στο οποίο δεν παρουσιάζονται γεγονότα, αλλά οι απόψεις των παρουσιαστών του για τα γεγονότα. Και το χειρότερο: Παρουσιάζονται οι απόψεις των παρουσιαστών του ΩΣ γεγονότα. Τέλος πάντων, θα μπορούσα να πω πολλά τέτοια γι’αυτό το θέμα, όμως εγώ για άλλο θέλω να μιλήσω.
«Η μετανάστευση δεν είναι δικαίωμα». Όπως έγραψα και στο Twitter, όταν κάποτε χτιστεί αυτό το περίφημο «μνημείο βλακείας», αυτή η ατάκα του Πρετεντέρη θα τοποθετηθεί στην είσοδο, σε ειδική πλακέτα. Και ευτυχώς που ο Πρετεντέρης ξέρει σε τι κοινό απευθύνεται, κι έτσι είπε αυτήν την ατάκα δύο φορές, επειδή ήξερε ότι οι περισσότεροι δε θα την πιάσουν με την πρώτη.
«Η μετανάστευση δεν είναι δικαίωμα». Όχι, δεν είναι. Γιατί ο απελπισμένος άνθρωπος που δεν έχει στον ήλιο μοίρα πρέπει να μείνει καταδικασμένος στην ανέχεια και να μην ονειρεύεται ένα καλύτερο μέλλον. Αυτό είναι το σωστό.
«Η μετανάστευση δεν είναι δικαίωμα». Φυσικά και όχι. Υπάρχουν ένα σωρό νόμοι που την απαγορεύουν. Και ποιος είπε ότι η ανθρώπινη επιβίωση είναι υπεράνω των νόμων; Κανείς.
«Η μετανάστευση δεν είναι δικαίωμα». Εκτός, φυσικά, κι αν την κάνουν οι Έλληνες. Γιατί οι Έλληνες είμαστε καλά παιδιά, όπου και όποτε μεταναστεύσαμε ήμασταν τύπος και υπογραμμός. Ακόμα έχουν να το λένε οι Αμερικάνοι για τον Nick the Greek, που έφτιαχνε το καλύτερο σουβλάκι στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ. Ενώ όλοι αυτοί που μας έχουν κουβαληθεί εδώ, αυτοί οι μελαμψοί, δεν έχουν δικαίωμα, ειναι κωλοπαιδαράδες. Δεν έχουν παιδεία και πολιτισμό, σαν εμάς.
«Η μετανάστευση δεν είναι δικαίωμα». Τα σύνορα υπάρχουν για κάποιον λόγο, για να κλείνουν απ’έξω όλους αυτούς που μας επιβουλεύονται και κάνουν τεράστιο κακό στη χώρα μας, πολύ χειρότερο από αυτό που μπορούν να κάνουν κάτι ψωρομίζες ψωροεκατομμυρίων της Siemens που διαπραγματεύονται οι αξιότιμοι πολιτικοί μας.
Έχεις δίκιο ρε Πρετεντέρη. Η μετανάστευση δεν είναι δικαίωμα. Είναι υ π ο χ ρ έ ω σ η. Υποχρέωση κάθε αξιοπρεπούς ανθρώπου προς τον εαυτό του. Υποχρέωση κάθε ανθρώπου που ονειρεύεται ένα καλύτερο μέλλον και δε διστάζει να το διεκδικήσει. Υποχρέωση κάθε ανθρώπου που βλέπει τα παιδιά του να σαπίζουν από τη φτώχεια και πιστεύει ότι μπορεί να διεκδικήσει κάτι καλύτερο για τον εαυτό του και τα παιδιά του.
Αντίστοιχα, βέβαια, υποχρέωση της Πολιτείας είναι να υποδεχθεί τους μετανάστες. Φυσικά, αυτό είναι απολύτως αδύνατο να γίνει όταν έχουν μαζευτεί χιλιάδες μετανάστες και θα έπρεπε να έχει γίνει εδώ και πολλά χρόνια, πριν γκετοποιηθούν ολόκληρες περιοχές εξαιτίας της ανεξέλεγκτης εισροής μεταναστών. Με άλλα λόγια, δε φταίνε οι μετανάστες που ήρθαν με όνειρα για κάτι καλύτερο, αλλά αυτοί που όφειλαν να διαχειριστούν τα προβλήματα των μεταναστών και όλα αυτά τα χρόνια αδιαφορούσαν. Και φυσικά τώρα βγαίνουν και προτείνουν λύσεις. Δεν υπάρχουν λύσεις, παιδιά. Όταν υπήρχαν λύσεις, σφυρίζατε κλέφτικα. Τώρα είναι αργά. Θα χυθεί αίμα. Αίμα μεταναστών, αίμα Ελλήνων, αίμα κοινό – όλοι άνθρωποι είμαστε.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, έχεις ένα (σε πρώτη ανάγνωση αστείο, αλλά τελικά επικίνδυνο) άρθρο στην Καθημερινή να αποκαλεί «ακτιβιστές» τους Χρυσαυγίτες. «Ακτιβιστές», ναι. Γιατί το να σαπίζεις στο ξύλο ανθρώπους απλά και μόνο επειδή γεννήθηκαν διαφορετικοί από εσένα στο χρώμα, τη θρησκεία ή απλά την εθνικότητα είναι «ακτιβισμός». Να τον χέσω τέτοιον ακτιβισμό.
Αλλά βέβαια. «Η μετανάστευση δεν είναι δικαίωμα». Και αφού το κράτος δεν ασχολείται με όσους παραβιάζουν αυτόν τον αυταπόδεικτο κανόνα, παίρνουν τη θέση του οι Χρυσαυγίτες. Οι «ακτιβιστές».
Πολύ φοβάμαι ότι αν συνεχιστούν όλα αυτά (που πιθανότατα θα συνεχιστούν), κάποια στιγμή θα αναγκαστώ να εξασκήσω το δικαίωμα που δεν έχω, σύμφωνα με τον Πρετεντέρη. Ή, φυσικά, θα αναγκαστούν να το εξασκήσουν αυτοί που υποστηρίζουν ότι δεν το έχω – αυτό είναι το ευχάριστο και μάλλον ουτοπικό σενάριο. Γιατί η Ελλάδα δεν είναι Χόλιγουντ, και στο τέλος κερδίζουν πάντα οι κακοί.
12 Μαΐου, 2011 at 12:51 πμ
Έξοχο το σχόλιό σου. Να σε ρωτήσω όμως κάτι; Αυτοί οι οποίοι αφαίρεσαν τη ζωή από έναν αθώο πολίτη, ο οποίος ετοιμαζόταν να πάει στο νοσοκομείο τη γυναίκα του με την κάμερά του (προφανώς για να κινηματογραφήσει τις στιγμές της γέννας), έτσι το ονειρεύονται το μέλλον τους; Ερχόμενοι δλδ σε ένα ξένο κράτος για να σκοτώσουν, το οποίο κακώς τους δέχθηκε, διότι όπως πολύ σωστά λες παραπάνω, έχουν γίνει πάρα πολλοί για να έρθουν κι άλλοι; Γιατί αν είναι έτσι τότε, συγγνώμη, αλλά μάλλον πρέπει να αναλάβουν οι «ακτιβιστές», αφού το κράτος εσκεμμένα αδιαφορεί. Αυτή είναι η άποψή μου, όσο ακραία κι αν ακούγεται. Η μετανάστευση (κι όχι η λαθρομετανάστευση) είναι δικαίωμα και υποχρέωση, αλλά να σέβεσαι και τον τόπο στον οποίο πας και αλωνίζεις ελεύθερα, προστατεύοντάς σε ακόμα και η αστυνομία σε πορείες που κάνεις για τη μεταναστευτική πολιτική της χώρας, ενώ αντίθετα δέρνει και ρίχνει χημικά σε φοιτητές, εργαζόμενους, ανέργους, συνταξιούχους…
12 Μαΐου, 2011 at 12:52 πμ
Αυτό το παιδάκι που γεννήθηκε χθες, δε θα γιορτάσει ποτέ τα γενέθλιά του. Γιατί κάθε χρόνο εκείνη τη μέρα θα έχει μνημόσυνο ο πατέρας του.
12 Μαΐου, 2011 at 10:23 πμ
Θεωρώ αυτονόητο ότι κανένας άνθρωπος δε σηκώνεται να φύγει από τη χώρα του για να πάει σε μία άλλη, ξένη χώρα, με σκοπό να σκοτώσει και να ληστέψει. Δεν δικαιολογώ αυτόν που έκανε ένα τέτοιο έγκλημα, μακάρι να τον πιάσουν και να μείνει 20 χρόνια στη φυλακή, όπως του αξίζει. Το θέμα είναι ότι έχεις εδώ ένα κράτος που λέει στον μετανάστη: «Απαγορεύεται να είσαι εδώ, αλλά παρ’όλα αυτά έχεις χίλιους δυο τρόπους να μπεις σε αυτήν τη χώρα, και αν το κάνεις θα είσαι παράνομος για μια ζωή και θα σε κυνηγάμε μέχρι να πεθάνουν και τα δισέγγονά σου. Παρ’όλα αυτά, τράβα στο γκέτο της Ομόνοιας, μείνε εκεί, και κάνε ό,τι σου καπνίσει, εμείς στ’αρχίδια μας». Επομένως, είναι πρωτίστως ευθύνη του κράτους όλα αυτά που συμβαίνουν από τότε που ξεκίνησε το ρεύμα μετανάστευσης προς την Ελλάδα. Κακοί άνθρωποι θα υπάρχουν πάντα, είτε μεταναστες είτε Έλληνες. Το θέμα είναι τι κάνεις εσύ, ως κράτος, γι’αυτό.
(για τους Χρυσαυγίτες δε σχολιάζω καν, η βία στη βία δεν είναι λύση, ούτε η «δικαιοσύνη» που καταφέρεται εναντίον δικαίων και αδίκων με μόνο κριτήριο την εθνικότητά τους)
13 Μαΐου, 2011 at 4:17 πμ
Φιλε μου αν εσενα για αυτο το φονο σου φταιει η «λαθρο»μεταναστευση και ο καθε κακομοιρης που αναγκαζεται να φυγει απο τη χωρα του και μετα τον γαμανε κι εκει που παει, τοτε ναι εχεις δικιο αλλα εντοπιζεις λαθος τον ενοχο… Ψαξε να δεις τι σημαινει «λαθρο»μεταναστευση στην πραξη και οταν το βρεις θα ντρεπεσαι να ξαναχρησιμοποιησεις αυτη τη λεξη.
13 Μαΐου, 2011 at 12:02 μμ
Δεν αρνήθηκα ποτέ ότι το κράτος φταίει περισσότερο απ’ όλους. Αν υπήρχε οργάνωση, νόμοι και κυρίως αν ΘΕΛΑΝΕ να είναι ο τόπος καθαρός και να υπάρχουν μόνο ΝΟΜΙΜΟΙ μετανάστες και όχι ΛΑΘΡΑΙΟΙ μετανάστες (με ή χωρίς εισαγωγικά, δε με ενδιαφέρει), θα το κάνανε πράξη. Αλλά δυστυχώς δεν το θέλουν. Με αποτέλεσμα να έχει τώρα 2-3 μέρες ξεσπάει βία. Αλλοδαποί δέρνουν και σκοτώνουν Έλληνες πολίτες και οι ακροδεξιοί κάνουν με ακραίο και (ίσως) λάθος τρόπο αυτό που θα έπρεπε να κάνει η αστυνομία. Δυστυχώς ο λαθρομετανάστης έχει περισσότερη ασυλία και εύνοια απέναντι στον Έλληνα πολίτη. Αυτό θέλει το κράτος.
15 Μαΐου, 2011 at 7:38 μμ
Όταν η Ελλάδα παραχωρούσε «γη και ύδωρ» στους «συμμάχους» του ΝΑΤΟ και της Ε.Ε. για να κάνουν τους ιμπεριαλιστικούς τους πολέμους και να ρημάξουν τις χώρες τους καλά ήτανε;
Μη βγάζουμε την ουρά μας απ’ έξω, έχουμε κι εμείς υποχρέωση να τους δεχτούμε σα χώρα. Ακριβώς όπως θα μας δεχτούν και εμάς οι άλλες χώρες τώρα που όλη η άνεργη (στην Ελλάδα) νεολαία θα μεταναστεύσει στην Ευρώπη αναζητώντας ένα καλύτερο αύριο.
12 Μαΐου, 2011 at 1:07 πμ
«Αντίστοιχα, βέβαια, υποχρέωση της Πολιτείας είναι να υποδεχθεί τους μετανάστες».
όχι, λάθος κάνεις. Υποχρέωση της Πολιτείας ήταν να μην τους επιτρέψει την είσοδο….γιατί ξέρεις πολύ καλά πώς μπήκαν στη χώρα και αν είναι νόμιμοι.
(αληθεια, η ανθρωπινη ζωη ειναι δικαιωμα? γιατι ΕΔΩ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΖΩΕΣ – όπως φωνάζουν κάποιοι εδώ και χρόνια στις πορείες…)
12 Μαΐου, 2011 at 11:09 πμ
Το γεγονός ότι κάτι είναι παράνομο δε σημαίνει ότι δεν είναι και δικαίωμά σου, με την ίδια λογική που ό,τι είναι νόμιμο δεν είναι απαραιτήτως και ηθικό. Σύμφωνοι, όλοι αυτοί είναι παράνομοι – ποιος φταίει, όμως; Αυτοί που μπήκαν παράνομα ή αυτός που όχι μόνο δεν τους απαγόρευσε να μπουν (όπως υποστηρίζει ότι πρέπει να κάνει), αλλά και όταν μπήκαν έκανε για δεκαετίες ολόκληρες τα στραβά μάτια επειδή βαριόταν/δεν ήθελε/τον βόλευε η κατάσταση;
13 Μαΐου, 2011 at 12:00 πμ
ΟΧΙ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΑΦΗΝΟΥΜΕ….ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΕΛΝΟΥΜΕ ΠΙΣΩ …..ΣΤΗΝ ΛΙΒΥΗ ΣΤΟ ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ Κ ΑΠΟ ΟΠΟΥ ΑΛΟΥ ΕΡΧΟΝΤΕ….ΣΚΑΣΙΛΑ ΜΑΣ …ΑΣ ΠΕΘΑΝΟΥΝ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΒΙΖΑ….ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΣΤΑ ΧΩΡΑΦΙΑ ΓΙΑ 20 ΕΥΡΩ 13 ΩΡΕΣ ΧΩΡΙΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗ…ΤΟΤΕ ΜΠΟΥΡΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΑΠΟΔΕΙΞΟΥΝ ΟΤΙ ΕΡΧΟΝΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΝ….Κ ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ….ΜΟΝΟ ΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΦΩΝΙΑΔΕΣ…….ΜΕΝΑΤΑΝΣΤΕΣ Η ΟΧΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟΑ Η ΝΟΜΙΜΑ Ο ΝΕΟΕΛΛΗΝΑΣ ΧΑΝΕΙ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ…ΑΜΑ ΔΕΝ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΜΥΑΛΑ ΘΑ ΣΥΝΕΖΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΤΗΝ ΧΑΝΟΥΜΕ Κ ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΜΑΣ ΦΤΑΙΝΕ ΟΙ ΑΛΛΟΙ….
13 Μαΐου, 2011 at 4:24 πμ
Οσο το ελληνικο κρατος (και καθε κρατος – υποδοχεας) κραταει τους μεταναστες παρανομους και δεν τους επιτρεπει να εχουν μια κανονικη ζωη, τοσο πιο πολυ θα κυλανε στην παρανομια αφου δεν εχουν αλλη επιλογη για να επιβιωσουν. Οι 300 μεταναστες που εκαναν απεργια πεινας πχ ζουν κι εργαζονται χρονια στην Ελλαδα, αρα αποδεδειγμενα ειναι απαραιτητοι ως εργατικο δυναμικο, αλλα παρολα αυτα τους αρνουνται τη νομιμοποιηση. Αυτο που δε συνειδητοποιουν πολλοι ειναι οτι η εννοια «νομιμος ή παρανομος» μεταναστης δεν υπαρχει καθαυτη αλλα τη δημιουργησε καποιος, οπως πχ δημιουργησε την ΕΕ της οποιας ειμαστε μελος επειδη ημασταν κωλοφαρδοι να γεννηθουμε στην Ελλαδα και οχι επειδη αξιζουμε περισσοτερο απο πχ εναν Πακιστανο. Αν μας πεταξει εξω η ΕΕ ας πουμε μετα θα ειμαστε παρανομοι στην Αγγλια, Ολλανδια κλπ, οχι γιατι καναμε κατι παρανομο αλλα γιατι αυτο που κανουμε ως τωρα καποιος ξαφνικα το ονομασε ετσι. Ξεκολληστε το μυαλο σας, που ξαφνικα ο «παρανομος» μεταναστης εγινε ο μπαμπουλας.
12 Μαΐου, 2011 at 8:57 πμ
Πολύ εύστοχο το ποστ. Όσοι σπεύσουν σήμερα να συμφωνήσουν πως η μετανάστευση δεν είναι δικαίωμα, θα πρέπει να το θυμηθούν όταν τα άνεργα παιδιά τους μεταναστεύσουν.
12 Μαΐου, 2011 at 10:25 πμ
Έτσι το βλέπω κι εγώ, είναι πολύ εύκολο να λες ότι η μετανάστευση δεν είναι δικαίωμα όταν δεν έχει χρειαστεί να το εξασκήσεις ποτέ.
16 Μαΐου, 2011 at 9:22 μμ
simfono kai prosipografo kiolas. o kirios pretenteris (sorry gia to kirios) mia xara ta leei apo tin oraia kareklitsa tou giati den xreiastike pote na kounithei apo tin elladitsa tou pou ‘ola tou ftaine kai tipota den leitourgei sosta klt ktl’.makari na adeiaze o topos apo merikous san kai tou logou tou!
mia proin anergi kai nin metanastria
12 Μαΐου, 2011 at 9:07 πμ
Συμφωνώ σε όλα όσα έγραψες.
Το μέγκα και ειδικά το δελτίο ειδήσεων είναι χάλια.. στην καλύτερη περίπτωση.
υγ. φωτογραφία από σύνθημα δεν έχει; 🙂
12 Μαΐου, 2011 at 10:27 πμ
Όχι, φωτογραφία δεν έχει σήμερα, δεν έβρισκα καμία ταιριαστή με το κείμενο…
12 Μαΐου, 2011 at 9:08 πμ
Μακάρι να μπορούσαν να διαβάσουν αυτό το ποστ ένα σωρό ανεγκέφαλοι που κυκλοφορούν και σπέρνουν το μίσος και τον ρατσισμό. Ποτέ δεν φταίνε οι πολίτες μιας χώρας, αλλά οι διοικήσεις και οι κυβερνήσεις με τα μέτρα και τις αποφάσεις που παίρνουν, γιατί αν όλα ήταν «αγγελικά» πλασμένα σε αυτή τη χώρα και όλα λειτουργούσαν όπως θα έπρεπε τότε και αυτός ο άνθρωπος θα ζούσε σήμερα και θα καμάρωνε το μωρό του. Είναι πραγματικά τόσο λυπηρό…
Συγχαρητήρια γι’αυτή την ανάρτηση!
12 Μαΐου, 2011 at 10:28 πμ
Πρέπει να ακούγεται και αυτή η πλευρά, δεν μπορείς να κατηγορείς συλλήβδην τους μετανάστες για όλα τα κακά της Αθήνας, χωρίς να αναγνωρίζεις τις ευθύνες του κράτους που δεν έκανε τίποτα για να εμποδίσει τέτοια φαινόμενα.
12 Μαΐου, 2011 at 11:13 πμ
Ισα ισα, πάντα φταίνε και οι πολιτες μιας χωρας: οι πολίτες δεν είναι ανήλικα. Είναι ενήικοι άνθρωποι με δικαίωμα ψήφου. Αυτοί ψήφισαν τους διοικούντες. Αυτοί ΔΕΝ αποφασίζουν να τους στείλουν από κει που ήρθαν. Και το Σύνταγμά μας λέει πως η τήρηση του «επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων». Πού είναι αυτός ο πατριωτισμός; Τον εκχωρήσαμε στους «ακτιβιστές»; Και στους μπάτσους που στέλνουν με επισκληρίδιο αιμάτωμα έναν άνθρωπο 30 χρονών στο νοσοκομείο;
12 Μαΐου, 2011 at 7:40 μμ
H αλήθεια είναι πως τελικά είμαστε άξιοι τις μοίρας μας σαν χώρα, ακριβώς γιατί εδώ και χρόνια δεν έχουμε Προεδρευομένη Κοινοβουλευτική Δημοκρατία αλλά πάππου προς πάππου Βασιλευομένη. Το κακό είναι πως ενώ πάμε κατά διαόλου και προσπαθούμε να μαζέψουμε τα ασημάζευτα, έχουμε φορτωθεί και το δράμα από ένα σωρό λαούς που ψάχνουν να βρουν την τύχη τους. Το καλύτερο βέβαια είναι ότι δεν έχουμε ανάγκη από τους ξένους, σφαζόμαστε και μεταξύ μας!
12 Μαΐου, 2011 at 9:27 πμ
Η μετανάστευση είναι δικαίωμα.Η ασυδοσία πάλι όχι.Κι αν δεν το χεις καταλάβει στη χώρα μας δεν φιλοξενούμε μετανάστες με όνειρα για καλύτερη ζωή αλλά κλέφτες και δολοφόνους.Αν δεν με πιστεύεις έλα να μείνεις στον Αγ. Παντελέημονα.Τη μόνη έγκυρη άποψη για το τί πραγματικά συμβαίνει αυτή τη στιγμή την έχουν οι κάτοικοι της συγκεκριμένης περιοχής.Όοοολοι οι υπόλοιποι-χωρίς παρεξήγηση-είτε το βλέπουν ρομαντικά είτε συμφεροντολογικά σε στύλ «Μην τους διώξετε και ποιός θα μου ξεβρωμίζει την έπαυλη».Δυστυχώς όμως το αγγούρι το τρώνε οι μέσα κι όχι οι απέξω!Μην με παρεξηγείς δεν έχω διάθεση να επιτεθώ σε κανέναν ούτε το λέω εριστικά-γιατί καμιά φορά ο γραπτός λόγος παρεξηγείται-αλλά ειλικρινά αν το ζούσες από μέσα δεν θα το έβλεπες έτσι…..
12 Μαΐου, 2011 at 10:35 πμ
Δε σε παρεξηγώ καθόλου. Βλέπω τον πατέρα μου που δουλεύει στο κέντρο, παραδοσιακά αριστερό, να λέει τώρα ότι πρέπει να φύγουν όλοι οι μετανάστες, και σκέφτομαι ότι αν ένας αριστερός τα λέει αυτά, φαντάσου τι θα σκέφτεται κάποιος με πιο συντηρητικές απόψεις. Δε λέω ότι δεν έχετε δίκιο, πράγματι η Αθήνα έχει πολύ περισσότερους μετανάστες απ’όσους μπορεί να αντέξει. Όμως πιστεύω ότι είναι πια αργά. Δεν μπορείς εν μία νυκτί να «ξηλώσεις» όλους τους μετανάστες από την Αθήνα. Κάποιοι από αυτούς είναι τίμιοι άνθρωποι, με δουλειές και οικογένειες – πώς θα κρίνει κάποιος ότι «αυτός» είναι κακός μετανάστης και πρέπει να φύγει και «αυτός» είναι καλός και μπορεί να μείνει; Και με ποιο δικαίωμα θα το κάνει, έχοντας αφήσει για χρόνια αυτόν τον μετανάστη στην τύχη του, χωρίς να νοιάζεται όχι για το καλό του, αλλά για το αν υφίσταται καν σαν άνθρωπος; Το πρόβλημα, έτσι όπως το βλέπω εγώ, είναι ότι πια δεν υπάρχει λύση. Θα αλληλοσφαχτούμε. Χθες σκότωσαν έναν Πακιστανό στα Πατήσια. Αντίποινα, προφανώς. Καταλαβαίνεις ότι η κατάσταση έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο – όχι πως υπήρχε ποτέ διάθεση να ελεγχθεί, αλλά πλέον και να θέλουν να την ελέγξουν δεν μπορούν. Και βέβαια γι’αυτό δε φταίνε οι μετανάστες, αλλά οι εκάστοτε κυβερνήσεις.
12 Μαΐου, 2011 at 10:56 πμ
«»»Δεν μπορείς εν μία νυκτί να “ξηλώσεις” όλους τους μετανάστες από την Αθήνα. Κάποιοι από αυτούς είναι τίμιοι άνθρωποι, με δουλειές και οικογένειες – πώς θα κρίνει κάποιος ότι “αυτός” είναι κακός μετανάστης και πρέπει να φύγει και “αυτός” είναι καλός και μπορεί να μείνει; Και με ποιο δικαίωμα θα το κάνει, έχοντας αφήσει για χρόνια αυτόν τον μετανάστη στην τύχη του, χωρίς να νοιάζεται όχι για το καλό του, αλλά για το αν υφίσταται καν σαν άνθρωπος;»»»
Ρωτας με ποιο δικαιωμα ενα κρατος θα εφαρμοσει τους νομους του?????
Αυτους που δεν εφαρμοζει τοσα χρονια και αφησε την αθηνα να γινει μπουρδελο?
Καλες οι ευχες για τους καημενους μεταναστες, αλλα οπως φωναζουν καποιο εδω και χρονια στις πορειες, ΕΔΩ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΖΩΕΣ πλεον. Δυστυχως..
12 Μαΐου, 2011 at 11:11 πμ
Ναι, ρωτάω με ποια λογική ένα κράτος θα εφαρμόσει τους νόμους του, τους ίδιους νόμους που στην πράξη δεν εφαρμόστηκαν ποτέ όταν έπρεπε.
12 Μαΐου, 2011 at 9:01 μμ
ε αφου ρωτας αυτο, τοτε μην αναρωτηθεις την επομενη φορα που θα σκοτωθει καποιος στο κεντρο της αθηνας, θα παει στο νοσοκομειο ενας διαδηλωτης χτυπημενος απο μπατσους, θα σου κοψουν το μισθο, θα σε δειρουν επειδη τολμησες να ζητησεις το δωρο του πασχα, θα δειρουν μια καθαριστρια και θα της ριξουν βιτριολι δυο τετραγωνα απο το σπιτι της, θα σκοτωσουν εναν ανθρωπο δυο ωρες πριν γεννηθει το παιδι του και ενα μεταναστη για αντιποινα ή έναν 15χρονο στα Εξαρχεια.
Γιατι κράτος είναι, και με ποιο δικαιωμα θα εφαρμοσει τους νομους του αφου δεν τους εφαρμοσε ποτε στο παρελθον….?
12 Μαΐου, 2011 at 9:07 μμ
Όσο παράλογα (ή λογικά) είναι αυτά που λες, άλλο τόσο παράλογο είναι και να εφαρμοστούν τώρα, έτσι ξαφνικά, οι νόμοι περί μετανάστευσης. Για το αν θα διαμαρτυρηθώ ή όχι για κάτι τέτοιο, είναι μια πονεμένη ιστορία που σκοπεύω να την αναπτύξω κάποια άλλη φορά, σε πιο μεγάλο χώρο.
12 Μαΐου, 2011 at 9:16 μμ
οταν νομιμοποεις την παρανομια θα σε καταπιει καποια στιγμη. η δολοφονια του κανταρη ειναι το ιδιο παρανομη με τον ξυλοδαρμο του καυκα. δεν υπαρχει καλη και κακη παρανομια.παραλογο δεν ειναι να εφαρμοστουν εστω και τωρα οι νομοι για τη μεταναστευση, αλλα που δεν εφαρμοστηκαν τοσα χρονια. όπως παραλογο δεν θα ειναι να πανε φυλακη αυτοι που εστειλαν το παλικαρι να χαροπαλευει. παραλογο θα ειναι να μην πανε επειδη μεχρι τωρα δεν πηγαιναν ποτε.
12 Μαΐου, 2011 at 9:21 μμ
Πρώτα απ’όλα, εγώ δεν αναφέρθηκα καθόλου στον 30χρονο που νοσηλεύεται στη Νίκαια, και θεωρώ άστοχη την σύγκριση. Όσο για τα άλλα: Φοβάμαι πως είναι πια πολύ αργά για να εφαρμοστούν οι νόμοι. Ξέρεις πώς είναι όταν λες «θα μαζέψω αύριο το σπίτι», και μετά «άσε, θα το μαζέψω μεθαύριο», και τελικά φτάνεις να έχεις μαζέψει ολόκληρη χωματερή στο σπίτι και δεν μπορείς πια να καθαρίσεις; Ε, αυτό έχει γίνει. Δυστυχώς, είναι αργά πια για λύσεις.
12 Μαΐου, 2011 at 9:27 μμ
ναι δεν αναφερθηκες, γιατι το θεωρεις διαφορετικο. αλλα δεν ειναι. ειναι το ιδιο ακριβως κρατος που δεν εφαρμοζει τους νομους του.
12 Μαΐου, 2011 at 9:28 μμ
Let’s agree to disagree. Δεν πιστεύω ότι πρόκειται για συγκρίσιμες περιπτώσεις.
12 Μαΐου, 2011 at 9:35 μμ
σορρυ, κατα λαθος απαντησα στο παρακατω σχολιο.
12 Μαΐου, 2011 at 4:53 μμ
Δεν ξέρω πού μένει ο stranger. Επίσης δεν καταλαβαίνω από το σχόλιό σας αν εσείς μένετε στον Αγ. Παντελέημονα ή χρησιμοποιείτε το επιχείρημα ως πολυεργαλείο. Γεννήθηκα και μεγάλωσα σ’ αυτή τη γειτονιά και μπορώ να σας διαβεβαιώσω πως ανέκαθεν ήταν χάλια, εγκαταλελειμμένη κι επικίνδυνη τόσο από τους «αρμοδίους» όσο κι από τους ίδιους τους αδιάφορους κατοίκους της. Φυσικά και η κατάσταση επιδεινώθηκε με τη συσσώρευση τόσων απελπισμένων. Θεωρώ όμως επικίνδυνη γενίκευση το ότι όλοι οι μετανάστες είναι δολοφόνοι. Η οικογένειά μου συνεχίζει να μένει στη γειτονιά κι ο αδερφός μου παντρεύτηκε μετανάστρια. Έχουν πολλούς φίλους και γείτονες συμπατριώτες της. Κανείς τους δεν είναι κλέφτης και δολοφόνος αν και δεν αμφιβάλλω πως οι δείκτες εγκληματικότητας στη γειτονιά έχουν εκτιναχθεί. Επειδή εδώ και καιρό έχω βαρεθεί το επιχείρημα: πήγαινε να μείνεις στον Αγ. Παντελεήμονα, έχω καταγράψει εδώ τη σχετική εμπειρία:
http://rubycloud.blogspot.com/2011/01/blog-post_28.html
Ζητώ συγνώμη απ’ τον οικοδεσπότη και τους επισκέπτες για το σεντόνι
12 Μαΐου, 2011 at 9:09 μμ
Ελεύθερα, ο χώρος διατίθεται για πάσης φύσεως κοινωνικές εκδηλώσεις. 🙂
12 Μαΐου, 2011 at 9:34 μμ
αν σημερα πεις οτι ειναι αργα για λυσεις για τη μεταναστευση, αυριο θα ειναι αργα για λυσεις στην ανεργια, μεθαυριο, στην υγεια, σε μια βδομαδα στην οικονομια και εμεις θα ειμαστε τα αβουλα ανθρωπακια που θα παρακολουθουν απλως οσα τους επιβαλλουν οι γυρω τους. ποτε δεν ειναι αργα για λυσεις.αρκει να βρεθει καποιος να τις δωσει.
12 Μαΐου, 2011 at 9:39 μμ
Αν εννοείς σαν «λύση» να γίνει ένα κολοσσιαίων διαστάσεων πογκρόμ και να καταστραφεί η μισή Αθήνα τότε ναι, υπάρχουν λύσεις. Γιατί εγώ άλλη «λύση» δεν βλέπω.
13 Μαΐου, 2011 at 3:57 μμ
η αθηνα εχει ηδη καταστραφει. και καποιοι εχουν την ευθυνη γι’αυτο. αν θελεις να βαφτιζεις την εφαρμογη των νομων (στην οποια αναφερομαι) πογκρόμ, δικαίωμά σου. αν επίσης δεν θέλεις να ξεχωρίσεις τους νομιμους απο τους παρανομους μεταναστες, επισης.
αλλά με αυτη τη λογικη, οταν χρειαστει να υπερασπιστεις καποιο δικαιωμα σου, να απευθυνθεις στον αναρχικο/χρυσαυγιτη της γειτονιας σου… γιατι ο νομος θα ειναι αυτοι.
12 Μαΐου, 2011 at 9:28 πμ
Και εδώ και σε πολλές άλλες συζυτήσεις γίνεται λόγος για τους Έλληνες μετανάστες, για το γεγονός ότι οι παπούδες μας ήταν μετανάστες, αλλά και ότι η σημερινή γενιά ετοιμάζεται και έχει ήδη ξεκινήσει ένα νέο κύμα μετανάστευσης. Κανείς όμως δεν αναφέρει ότι όλοι αυτοί ήταν νόμιμοι μετανάστες. Η μετανάστευση είναι δικαίωμα. Αυτό που δεν είναι όμως είναι η ΠΑΡΑΝΟΜΗ μετανάστευση. Δεν ξέρω τι ευνοούσε ο Πρετεντέρης και ούτε με ενδιαφέρει. Έχω σταματήσει να βλέπω ειδήσεις εδώ και πολύ καιρό. Ας προσέχουμε όμως λίγο όλοι μας να μην ξεχνάμε να κάνουμε αυτό τον διαχωρισμό μέσα στο μυαλό μας και να μην τα βάζουμε όλα στο ίδιο τσουβάλι.
12 Μαΐου, 2011 at 11:12 πμ
Επαναλαμβάνω: Το ότι κάτι είναι παράνομο δε σημαίνει ότι είναι και ανήθικο. Εγώ αυτό το λέω ένστικτο επιβίωσης.
15 Μαΐου, 2011 at 2:25 πμ
Θα διαφωνήσω. Οι Έλληνες μετανάστες δεν ήταν νόμιμοι. Νόμιμος ήταν ένας από την οικογένεια, που μετά μάζευε και το υπόλοιπο σόι, το οποίο δούλευε μαύρα.
12 Μαΐου, 2011 at 10:20 πμ
[…] Ημερολόγιο ενός εργαζομένου – Στο τέλος κερδίζουν πάντα οι κακοί (via Ο άνθρωπος του μετρό) Αγαπητό ημερολόγιο, θα έχεις καταλάβει ότι τώρα τελευταία δεν έχω και πολλή όρεξη να σου γράφω. Ξέρεις, το γράψιμο μού ήταν πάντα απαραίτητο για να καλύπτω το κενό που είχα μέσα μου, ένα κενό που πλέον ικανοποιείται με υποκατάστατα. Αλλά να που ξαφνικά ένιωσα πάλι την ανάγκη να σου γράψω. Και θα δεις στην πορεία ποιον πρέπει να ευχαριστείς γι'αυτό. Γυρίζοντας από τη δουλειά χθες στο σπίτι, λίγο μετά τις 8 το βράδυ, βρήκα την τηλεόραση ανοιχτή στο … Read More […]
12 Μαΐου, 2011 at 10:29 πμ
Υπάρχει μια πιθανότητα να στοιβαχτούμε μαζί στο νησάκι Ellis καθώς θα περιμένουμε να μας εγκρίνουν για να μπούμε στην ξένη χώρα και θα είμαστε φοβισμένοι και θα έχουμε τα πτυχία μας διπλωμένα μέσα στην τσέπη του πουκαμίσου, με την ελπίδα ότι θα μπορέσουμε να βρούμε μια δουλειά ή μια δουλειά καλύτερη από αυτή που είχαμε πίσω στην πατρίδα της οποίας πολλοί κάτοικοι διακατέχονται από μια μεγαλομανία και μια εθνοκεντρική θεώρηση του κόσμου, προσκολλημένοι σε πράγματα που δεν έκαναν αυτοί αλλά κάποιοι άλλοι αιώνες πριν…Τέλος πάντων, αυτό είναι άλλη ιστορία…
Το πρόβλημα κατά τη γνώμη μου είναι το εξής και θα το αναφέρω με δυο φράσεις (η μακροσκελής εκδοχή θα είναι σύντομα διαθέσιμη στο δικό μου blog): οι χώρες από τις οποίες έρχονται οι περισσότεροι μετανάστες είναι περιοχές στις οποίες υπάρχουν κοιτάσματα πετρελαίου και πολύτιμα ορυκτά μαζί με φτώχεια και καθεστώτα τυραννικά τα οποία συνήθως συντηρούνται από τις μεγάλες δυτικές δυνάμεις ώστε να είναι πιο εύκολο για αυτές να αρπάξουν φτηνά τις πρώτες ύλες για να ικανοποιήσουν τις άσβεστες καταναλωτικές ανάγκες τους. Η Δύση δεν ενδιαφέρεται ουσιαστικά να αλλάξει την κατάσταση εκεί γιατί θα χάσει την πρόσβαση σε αυτές τις πρώτες ύλες. Αλλά ο μόνος τρόπος για να μην έχουν λόγο να μεταναστεύουν και να καταλήγουν να εξαθλιώνονται και να εγκληματούν είναι να έχουν αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης στις χώρες καταγωγής τους. Όσο λοιπόν δεν υπάρχει η διάθεση να βοηθηθούν ουσιαστικά, τόσο θα συνεχίζουν να έρχονται μιλιούνια σαν τις κατσαρίδες και σαν τις ακρίδες και θα μιλάμε για το κακό που έρχεται μέσα στο σπίτι μας και θα αναζητούμε τρόπους να το ξαναστείλουμε πίσω, χωρίς όμως να μεριμνήσουμε να αλλάξει κάτι στην Ασία και στην Αφρική κι ο κύκλος θα είναι φαύλος και θα κατηγορούμε τους μετανάστες για τα πάντα και θα φτιάχνουμε ομάδες που θα περιπολούν στα σύνορα και ναρκοπέδια και στρατόπεδα συγκέντρωσης και γκέτο και θα τους περιθωριοποιούμε και θα αναλαμβάνουν δράση οι «ομάδες αγανακτισμένων πολιτών» και θα αυξάνονται τα ποσοστά στις εκλογές των πατριωτικών και εθνικιστικών κομμάτων κι η κοινωνία μας θα συστρέφεται ακόμη πιο έντονα γύρω από την ουρά της, προσπαθώντας να την δαγκώσει…
Πάντα υπάρχουν πολλές αναγνώσεις στο καθετί. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως είμαστε άνθρωποι κι έχουμε υποχρέωση να ενδιαφερόμαστε για όλους τους ανθρώπους κι όχι μόνο για τον εαυτό μας…
Από εκεί ξεκινούν τα δεινά: την ιδιώτευση…
12 Μαΐου, 2011 at 10:38 πμ
Πολύ καλή η προσέγγισή σου, σίγουρα θα διαβάσω και τη μακροσκελή εκδοχή της. Συμφωνώ σε όλα.
12 Μαΐου, 2011 at 1:16 μμ
Τα δελτία ειδήσεων πατάνε στις δύσκολες καταστάσεις για να υποστηρίξουν ακραίες απόψεις, κι αυτό είναι εξίσου αισχρό έγκλημα με τη δολοφονία του ανθρώπου. Χορεύουν πάνω σε πτώματα αδικοχαμένων κι αυτό είναι που μου τη σπάει.
12 Μαΐου, 2011 at 9:10 μμ
Ειδικά το δελτίο του Mega το έχει κάνει τέχνη, έχει περάσει σε άλλο επίπεδο πια.
12 Μαΐου, 2011 at 7:25 μμ
Συμφωνώ απόλυτα με το κείμενο, απλά θέλω να σχολιάσω την προτελευταία φράση, δηλαδή να μεταναστεύσουν όσοι τώρα μιλάνε και φέρονται λες και η ελλάδα είναι το τσιφλίκι τους και όχι μέρος του πλανήτη. Δεν θα ήταν τέλειο να στείλουμε τον Πρετεντέρη, την Τρέμη και τους λοιπούς στο εξωτερικό; Σκεφτείτε πόσα θα γλυτώναμε. Στην τελική να κάναμε έναν έρανο για να τους βγάλουμε τα εισιτήρια
12 Μαΐου, 2011 at 9:12 μμ
Μα τι λες τώρα, ποιος θέλει έναν Πρετεντέρη στα πόδια του; Θα μας τον έστελναν πίσω στη συσκευασία του, όπως τον στείλαμε.
12 Μαΐου, 2011 at 11:22 μμ
Είμαι υπερήφανος που ανήκω στη «φυλή» των bloggers κάθε φορά που πέφτω σε ένα τέτοιο κείμενο. Stranger, μπράβο, μπράβο και πάλι μπράβο.
13 Μαΐου, 2011 at 4:36 πμ
Stranger, μπραβο.
13 Μαΐου, 2011 at 11:31 μμ
[…] Αγαπητό ημερολόγιο, θα έχεις καταλάβει ότι τώρα τελευταία δεν έχω και πολλή όρεξη να σου γράφω. Ξέρεις, το γράψιμο μού ήταν πάντα απαραίτητο για να καλύπτω το κενό που είχα μέσα μου, ένα κενό που πλέον ικανοποιείται με υποκατάστατα. Αλλά να που ξαφνικά ένιωσα πάλι την ανάγκη να σου γράψω. Και θα δεις στην πορεία ποιον πρέπει να ευχαριστείς γι'αυτό. Γυρίζοντας από τη δουλειά χθες στο σπίτι, λίγο μετά τις 8 το βράδυ, βρήκα την τηλεόραση ανοιχτή στο … Read More […]
15 Μαΐου, 2011 at 6:05 πμ
[…] Που ο Πρετεντέρης είπε ότι “η μετανάστευση δεν είναι δικαίωμα“. […]
15 Μαΐου, 2011 at 6:52 μμ
geia su anthrope tou metro
poly kalo to post su an kai de simfono apolita.
to deltio tou mega oute emena mu aresei alla exei tis 2-3 «simantikoteres» eidiseis tis imeras me sxolio apo kapoious dimosiografous tous opoious ego prosopika de simpatho (eidika ton pretenteri) alla kapoioi alloi simfonoun me afta pou lene. einai ena politiko deltio eidiseon me politiko sxolio. afto aresei se kapoious. theloun na akousoun apopseis gia to sovaro thema tis imeras. ki as min simfonoun me aftes. k as vrizoun me osa akoun. gia afto exei epitixia to deltio afto. an thes apla k mono eidiseis yparxei to internet. to deltio tou mega exei kataferei na ftiaxei ena profil pou to diaforopoiei apo ta alla.
tora oson afora to gegonos den xero ti na po. sigklonistika k go.
exeis dikio gia osa les gia to metanasteftiko.
poios eipe tous xrysavgites aktivistes???
16 Μαΐου, 2011 at 4:10 πμ
Κοίτα να δεις δεν βλέπω ειδήσεις και χάνω κωμωδίες επιπέδου! Από τα καλύτερα κείμενα σου. Απλώς ήθελα να επισημάνω μερικά πραγματάκια, κατά την ταπεινή μου άποψη πάντα. Πρώτα από όλα για μένα δεν ευθύνεται μόνο το κράτος. Σαφώς φέρει την κύρια ευθύνη αλλά φταίει επίσης κι ο κάθε έλληνας που τόσα χρόνια που οι αγελάδες ήταν παχιές κι έκανε πχ ανακαινίσεις στο σπίτι του ή όργωνε τα χωράφια του, πήγαινε στα στέκια και μάζευε μετανάστες να του κουβαλήσουν, μπογιατίσουν ή και εγώ δεν ξέρω τι άλλο, τους οποίους πλήρωνε ψίχουλα, μαύρα κι ανασφάλιστα. Τότε ο αλλοδαπός δεν τον ενοχλούσε. Τώρα που οι αγελάδες έρεψαν τώρα θυμήθηκε να ενοχληθεί. Το αναφέρω γιατί χειρότερο δεν έχω από το να ακούω να βάλλεται κατά των μεταναστών άνθρωπος που επανειλημμένα στο παρελθόν τους είχε εκμεταλλευθεί για ιδίο όφελος.
Γενικώς η μετανάστευση είναι πρόβλημα για όλες τις χώρες. Το θέμα είναι πώς η Ελλάδα δεν κάνει τίποτα ουσιαστικό για να το αντιμετωπίσει, κλείνουμε τα μάτια και περιμένουμε να εξαλειφθεί ως δια μαγείας. Ακαδημαϊκή έρευνα στο αντικείμενο, είναι ανύπαρκτη, τι λύση να εφαρμόσεις αν καλά καλά δεν ξέρεις το ίδιο το πρόβλημα? Και λέω ακαδημαϊκή γιατί αν εφαρμοζόταν ως έπρεπε θα ήταν η μόνη αξιόπιστη, υπεράνω κομματικών σκοπιμοτήτων. Υπάρχουν άνθρωποι με σπουδές στο αντικείμενο και προϋπηρεσία και κανείς δεν τους χρησιμοποιεί. Τουλάχιστον 3 μεγάλα πανεπιστήμια της Αγγλίας που ξέρω έχουν προσανατολίσει μεγάλο μέρος της χρηματοδότησης τους σε 2 βασικές απειλές: μετανάστευση και τρομοκρατία (το και μην παρερμηνευθεί δεν τα θεωρώ συνδεόμενα). Εμείς δεν έχουμε κάνει τίποτα. Πέραν των πανεπιστήμιων, ερευνητικά κέντρα δεν έχουμε, ΜΚΟ δεν έχουμε ή και κάποιες που είχαμε κοιτούσαν πώς να φάνε με χρυσά κουτάλια, κυβερνητική πολιτική μηδέν και κάποιοι οργανισμοί που παρήγαγαν έργο δεν τους δίνουμε φράγκο για δείγμα. Ε πώς θα λυθεί το πρόβλημα? Προσωπικά θεωρώ τις παρούσες ευρωπαϊκές συμφωνίες άδικες για τις χώρες υποδοχής αλλά ακόμα και για να ζητήσεις επαναδιαπραγμάτευση πρέπει να ξέρεις τι σου γίνεται αλλιώς κανείς δεν θα σε πάρει στα σοβαρά!
Όσοι δε πιστεύουν ότι η μαζική απέλαση είναι η λύση μάλλον δεν έχουν καταλάβει αφενός το κόστος που θα συνεπαγόταν για την Ελλάδα το να τους στείλει όλους πίσω στις πατρίδες του και το δώρο άδωρον του θέματος όταν πρακτικά είναι φύσει αδύνατον να ελέγξεις τα σύνορα σου και έχεις αποδείξει ότι είσαι ανίκανος να εφαρμόσεις την όποια νομοθεσία.
Και μετά από αυτό το κατεβατό νομίζω ότι η φάτσα μου είναι η πλέον κατάλληλη να μπει δίπλα στην έννοια κατάχρηση χώρου!
16 Μαΐου, 2011 at 4:15 πμ
επίσης αν υπάρχει βιντεάκι με τη βαθια φιλοσοφημένη μαγική ατάκα πρετεντέρη ας το ποστάρει κάποιος. Είμαι περίεργη να ακούσω τη λογική του.
16 Μαΐου, 2011 at 6:11 μμ
εξαιρετικό σχόλιο.
26 Μαΐου, 2011 at 11:39 μμ
To άρθρο μου άρεσε αλλά πάτησα το λάθος κουμπί και δεν μπορώ να το διορθώσω! Το σκορ είναι 34 έναντι 6! Είναι τόσο άδικοοοο…
Δεν είμαι ρατσίστρια! Το αντίθετο έχω ζήσει την μετανάστευση στο πετσί μου!
Ζούσα τέσσερα χρόνια στην Αγγλία. Και θα ομολογήσω κάτι για το οποίο κατά βάθος ντρέπομαι πολύ. Πριν φύγω από την Ελλάδα οι μετανάστες για μένα ήταν κάποιοι που, χωρίς καλά-καλά να το επεξεργαστώ, μου χαλούσαν την εικόνα. Κάποιοι που όταν κάθονταν δίπλα μου στο λεωφορείο γύριζα το κεφάλι έξω από το παράθυρο για να τους κάνω να νιώσουν ένοχοι για το γεγονός ότι ήρθαν τόσο κοντά μου. Ασυνεινήδητα, ήθελα να τους τονίσω το γεγονός ότι βρίσκονται σε λάθος πλαίσιο. Ας πίστευα με το μυαλό μου ότι εγώ δεν είμαι ρατσίστρια.
Όταν έφυγα στο εξωτερικό, εκλιπαρούσα μέσα μου ότι οι Αγγλοι δεν θα σκέφτονταν έτσι και για μένα. Εκλιπαρούσα σιωπηλά πως θα μου δώσουν μία ευκαιρία. Όχι δουλειά ή καριέρα. Μία ζεστή τους ματιά και μόνο θα μου έδινε ελπίδα, ένα αστείο ή ένα χαμόγελο ήταν αρκετό για να φωτίσει όλη μου την ζωή. Ικέτευα από μέσα για την παραμικρή ένδειξη αποδοχής.
Η συγκεκριμένη χώρα βέβαια έχει μεγάλη παράδοση ως χώρα υποδοχής μεταναστών. Όχι φυσικά επειδή είναι πονόψυχοι, αλλά διότι μετά το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο ο πληθυσμός τους είχε αποδεκατιστεί. Και τότε ξεκίνησε το όραμα μιας μεγάλης «ανεκτικής» προς τους ξένους κοινωνίας. Και πραγματικά το Λονδίνο είναι όντως ένα χωνευτήρι. Αν περπατήσεις σε έναν από τους κεντρικούς δρόμους του βομβαρδίζεσαι από τόσες εικόνες: κινεζοι, ινδοί, ένχρωμοι, ευρωπαίοι…
Μου είχε κάνει τόση εντύπωση μία φορά που είδα ένα αφρικανό, μία κινέζα και έναν ινδό να κάθονται να συζητούν στο ίδιο τραπέζι και να μιλούν σαν να είναι φίλοι από παιδιά! Τόσο ωραία εικόνα!
Ποτέ δεν είδα πακιστανούς στα φανάρια (!!!). Οι περισσότεροι πακιστανοί κυκλοφορούν στο Λονδίνο με κουστούμι και i-phone. Μου έκανε τόση εντυπωση οπτικά! Σαν να πίστευα ότι αυτοί οι άνθρωποι είναι γεννημένοι για να καθαρίζουν τζάμια ή να πουλάνε λουλούδια στα φανάρια. Ντρέπομαι που το λέω, αλλά αυτές ήταν οι εικόνες που είχαν αποθηκευτεί στην ψυχοσύνθεση μου!
Δεν λέω ότι οι Βρετανοί είναι σε όλα και πάντα άψογοι, αλλά θα πέσει ο κεραυνός να με κάψει αν πω ότι δεν μου φέρθηκαν πάντα με τον καλύτερο τρόπο κι ας μην μιλούσα τέλεια την γλώσσα τους, κι ας μην είχα μάτια γαλανά και μαλλιά ξανθά! Απλώς κάτι στην νοοτροπία τους προς τους ξένους ήταν τόσο ανθρώπινο. Ήταν τόσο άνετοι! Δεν με φοβόντουσαν…
27 Μαΐου, 2011 at 6:10 μμ
Έχοντας ζήσει κι εγώ κάποια χρόνια στο Λονδίνο συμπεραίνω πως ποτέ δεν κινήθηκες στα ανατολικά. Αν είχες πάει προς Whitechapel ή Shoreditch θα είχες διαπιστώσει τις πραγματικές συνθήκες διαβίωσης των μεταναστών, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους δεν φορούν κοστούμια και δεν κρατούν iphone. Η πλειοψηφία δουλεύει στα tesco και στα sainsbury’s και κουβαλάνε φορτία. Sorry κιόλας αλλά το ποστ παρουσιάζει τόσο αφελή προσέγγιση που μου θυμίζει κάτι γνωστούς μου που ζουν στα βόρεια/νότια προάστια δεν κατεβαίνουν ποτέ στο κέντρο και έχουν στο κεφάλι τους μια πραγματικότητα που δεν υφίσταται.
Οι αφρικανοί, κινέζοι, ινδοί που είδες να κάθονται στο ίδιο τραπέζι ήταν κατά πάσα πιθανότητα φοιτητές (που για να είσαι φοιτητής στο λονδίνο το μόνο σίγουρο είναι ότι οικονομικά είσαι καλά και σίγουρα δεν πεινάς). Αν δεν ήταν φοιτητές θα ήταν απόφοιτοι καλών πανεπιστημίων που έμειναν και δουλεύουν σε πολυεθνικές. Σε κάθε περίπτωση δεν υπάρχει κανένα μέτρο σύγκρισης με το μετανάστη της Ελλάδος που δεν έρχεται για παιδευτικούς σκοπούς αλλά για να γλυτώσει τη ζωή του από την κατάσταση στην οποία προέρχεται.
Προσωπική μου άποψη είναι ότι το μοντέλο Multiculturalism στη Μεγάλη Βρετανία είναι επιτυχημένο, αν και ο David Cameron δεν συμφωνεί μαζί μου σύμφωνα με τις πρόσφατες δηλώσεις του . Κι είναι αλήθεια πως στο Λονδίνο πολύ δύσκολα θα αισθανθείς ξένος. Όσο φυσικά σέβεσαι τους νόμους και κάνεις τη δουλειά σου σωστά. Αυτό δεν σημαίνει όμως πώς είναι ο παράδεισος του μετανάστη. Γνώμη μου είναι να μη συγκρίνουμε ανόμοιες καταστάσεις και να μη προσεγγίζουμε τόσο σοβαρά ζητήματα με τόση απλοϊκότητα και αφέλεια.
27 Μαΐου, 2011 at 11:31 μμ
Ναι έχεις δίκιο και σε ευχαριστώ πολύ για το τεκμηριωμένο σχόλιο σου. Βγάζει αυτό ακριβώς απλοϊκότητα και αφέλεια για ένα πολυδιάστατο και πολύ ευαίσθητο ζήτημα.
27 Μαΐου, 2011 at 2:24 μμ
tous vretanous den tous fovatai kaneis. me olo to sevasmo, teleiws akyro to post sou.