ΟΚ, το δέχομαι: Η Βίβλος είναι το best seller όλων των εποχών με εκατομμύρια φανατικούς αναγνώστες, έχει γυριστεί σε ταινίες, σίριαλ και ντοκιμαντέρ και έχει μεγαλώσει γενιές και γενιές θρησκόληπτων. Μήπως, όμως, έχει παλιώσει; Μήπως χρειάζεται ένα λίφτινγκ;

Σκεφτείτε να ανέθετε η Εκκλησία σήμερα σε διάφορους ανθρώπους του πνεύματος (και όχι μόνο) να ξαναγράψουν τη Βίβλο, προσδίδοντάς της μοντέρνα στοιχεία, ώστε να την κάνουν πιο ελκυστική στο νευραλγικό κοινό 18-44. Σκεφτείτε τι θα συνέβαινε…

ΑΝ Η ΒΙΒΛΟΣ ΞΑΝΑΓΡΑΦΟΤΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ…

1. Χριστόφορο Παπακαλιάτη

– Το «φιλί του Ιούδα» θα ήταν ένα καυτό και πολυσυζητημένο ομοφυλοφιλικό φιλί, που θα ξεσήκωνε τις αντιδράσεις των άλλων 11 μαθητών, οι οποίοι από τη ζήλια τους τελικά θα κάρφωναν τον δάσκαλό τους στις αρχές. Κατόπιν θα έστηναν παγίδα στον Ιούδα, προκειμένου να τον ενοχοποιήσουν για την προδοσία, με αποτέλεσμα αυτός να κρεμαστεί από την απελπισία του (σε μία δραματική σκηνή) και οι συνωμότες μαθητές να τη βγάλουν καθαρή, μέχρι να τσακωθούν μεταξύ τους και τελικά να αλληλοσκοτωθούν σε μια αιματηρή διαμάχη.

– Η διήγηση για τους πρωτόπλαστους θα επικεντρωνόταν στο πόσο καλό και θεϊκό σεξ έκαναν ο Αδάμ και η Εύα, πριν εκδιωχθούν από τον Παράδεισο εξαιτίας ενός δόλιου σχεδίου του Όφη, ο οποίος ήταν σφόδρα ερωτευμένος με την Εύα και ήθελε να την χωρίσει από τον Αδάμ και να την κάνει δική του. Ωστόσο, η Εύα προτίμησε να πάει με τον Αδάμ, ακόμα και μετά την εκδίωξή τους από τον Παράδεισο, γεγονός που καταρράκωσε τον Όφη, ο οποίος κλείστηκε σε μία υπόγεια σπηλιά και δεν ξαναβγήκε από τότε.

– Ο θάνατος του Άβελ στα χέρια του Κάιν δε θα ήταν τόσο απλός. Θα είχε προηγηθεί μια έντονη λογομαχία μεταξύ των δύο αδελφών επειδή ήταν ερωτευμένοι με την ίδια γυναίκα, θα ερχόντουσαν στα χέρια και, πάνω στη μάχη, ο Κάιν θα σκότωνε άθελά του τον Άβελ. Στο τέλος, το κοινό αίσθημα των δύο αδερφών θα έφευγε, θέλοντας να ξεχάσει την τραγωδία που κουβαλούσε στην πλάτη της, αφήνοντας τον Κάιν μόνο του να αντιμετωπίσει την οργή του Θεού.

2. Πάνο Σόμπολο

– Θα υπήρχαν ιδιαίτερα εκτεταμένες διθυραμβικές αναφορές στο οργανωμένο σχέδιο της ρωμαϊκής αστυνομίας, το οποίο οδήγησε τελικά στη σύλληψη του Χριστού. Παρακολουθήσεις, διαπραγματεύσεις με μαθητές του, ψυχογραφήματα, τα πάντα.

– Στην περίπτωση του Αβραάμ, που παραλίγο να θυσιάσει τον γιο του, Ισαάκ, θα προσπαθούσε να κάνει το ψυχογράφημα του «παρ’ολίγον παιδικτόνου», προσπαθώντας να εξηγήσει πώς ένας οικογενειάρχης υπεράνω υποψίας έφτασε στο σημείο, σε μια έξαρση θρησκευτικής πίστης, να θυσιάσει το ίδιο του το παιδί. Φυσικά, όλα αυτά διανθισμένα με δηλώσεις της συζύγου του, Σάρας, που ήταν συγκλονισμένη από την παρ’ολίγο τραγωδία και σκεφτόταν πολύ σοβαρά να πάρει διαζύγιο.

– Θα προσπαθούσε να δικαιολογήσει την ανικανότητα των αστυνομικών αρχών της εποχής του Ηρώδη, που όχι μόνο δεν εντόπισαν το Θείο βρέφος, αλλά θανάτωσαν και χιλιάδες άλλα κακόμοιρα βρέφη ψάχνοντας να το βρουν, υποστηρίζοντας ότι το βρέφος-τρομοκράτης ήταν πολύ δύσκολο να εντοπιστεί, παρά τις οργανωμένες προσπάθειες της Αστυνομίας.

3. Νίκο Αλέφαντο

– Η διήγηση της μονομαχίας του Δαβίδ με τον Γολιάθ θα διανθιζόταν με φράσεις όπως «ο Δαβίδ ήταν μεγάλη παιχτούρα, τι να λέμε τώρα», «ήταν κοντοπίθαρος, αλλά έτρεχε σαν διάολος, δεν του έπαιρνες μπάλα με τίποτα» και «έλα μωρέ τώρα, ποιος Γολιάθ να πούμε, εγώ αυτόν δεν τον έπαιρνα στην ομάδα μου που να με πληρώνανε».

– Σχετικά με την ανάσταση του Λαζάρου, θα υποστήριζε ότι «καλός μωρέ ήταν ο Χριστός, αλλά τέτοια ανάσταση σαν αυτή που έκανα εγώ του Τζοβάνι όταν πήγα στον Ολυμπιακό δεν έχει ματαγίνει, στο λέει ο Αλέφαντος».

– Αντί για το περίφημο «πριν αλέκτωρ τρεις λαλήσαι», ο Χριστός θα έλεγε στον Πέτρο «καλώς τα παιδιά, καλώστα, 3-0».

(μπορεί και να συνεχίζεται)

Advertisements