Οι καλοκαιρινές μεταγραφές των ποδοσφαιρικών ομάδων είναι σαν τις προεκλογικές υποσχέσεις: Έρχονται με φανφάρες και μεγάλες προσδοκίες, ενθουσιάζουν τον κόσμο, αλλά στο τέλος ελάχιστες (αν υπάρχει έστω και μία) δικαιώνουν τον αρχικό ενθουσιασμό. Και το αποκορύφωμα, ίσως, είναι οι δηλώσεις των νεοαποκτηθέντων παικτών, ειδικά των ξένων, που προσπαθούν να κάνουν καλή εντύπωση στους οπαδούς της νέας τους ομάδας, λέγοντας τις ίδιες μπούρδες που είχαν πει και οι περσινοί προκάτοχοί τους, προτού αποδειχθούν ‘παλτά’, ‘σαπάκια’ ή/και ‘άμπαλοι’.

Αλλά τι εννοούν πραγματικά όταν λένε αυτές τις ακίνδυνες κοινοτοπίες; Το λεξικό που ακολουθεί θα σας βοηθήσει να το καταλάβετε:

ΛΕΝΕ: ‘Είμαι πολύ χαρούμενος που θα αγωνιστώ στο ελληνικό πρωτάθλημα…’

ΕΝΝΟΥΝ: ‘…ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι οι άλλες προτάσεις που είχα ήταν από το Τατζικιστάν και το Κιργιστάν…’

ΛΕΝΕ: ‘Θέλω να ευχαριστήσω την ομάδα που με εμπιστεύτηκε…’

ΕΝΝΟΟΥΝ: ‘Πάλι καλά που δέχτηκα να έρθω για ένα κομμάτι ψωμί, γιατί αλλιώς σιγά μη με παίρνανε στην ομάδα…’

ΛΕΝΕ: ‘Έχω ακούσει πολλά για την Ελλάδα από φίλους μου που έχουν αγωνιστεί εδώ…’

ΕΝΝΟΟΥΝ: ‘Έχω ακούσει ότι η Ελλάδα έχει φοβερή νυχτερινή ζωή και εύκολες γκόμενες που γουστάρουν ποδοσφαιριστές, και αυτός είναι ο κύριος λόγος που ήρθα εδώ…’

ΛΕΝΕ: ‘Μίλησα με τον συμπατριώτη μου και νέο συμπαίκτη μου στην ομάδα, και αυτός με έπεισε να έρθω…’

ΕΝΝΟΟΥΝ: ‘Ο συμπατριώτης μου βαριόταν που δεν είχε έναν άνθρωπο να μιλήσει εδώ πέρα, κι έτσι έπεισε την ομάδα να με φέρει εδώ. Μπορεί να μην ξέρω μπάλα, αλλά κάνω τις καλύτερες πλάκες στα αποδυτήρια…’

ΛΕΝΕ: ‘Ήταν μεγάλο κίνητρο για μένα η συμμετοχή σε μια ευρωπαϊκή διοργάνωση…’

ΕΝΝΟΟΥΝ: ‘Είμαι σίγουρος ότι θα βοηθήσει πολύ στην καριέρα μου το γεγονός ότι η ομάδα μου θα αποκλειστεί πρόωρα από την Ευρώπη, όπως κάθε χρόνο, και όλοι θα γελάνε μαζί μας…’

ΛΕΝΕ: ‘Δεν περίμενα τέτοια υποδοχή από τους οπαδούς της ομάδας…’

ΕΝΝΟΟΥΝ: ‘…μετά από τα γιαούρτια και τα μπινελίκια που μου έριξαν οι οπαδοί της προηγούμενης ομάδας μου πριν φύγω…’

ΛΕΝΕ: ‘Θέλω να ανταποδώσω την αγάπη και τη στήριξη των οπαδών της νέας μου ομάδας…’

ΕΝΝΟΟΥΝ: ‘…ώστε να τους έχω στο πλευρό μου όταν ζητήσω από τη διοίκηση να τριπλασιάσει τον μισθό μου, αλλιώς θα φύγω από την ομάδα…’

ΛΕΝΕ: ‘Ξέρω πόσο ενθουσιώδης και εκδηλωτικός είναι ο κόσμος της ομάδας…’

ΕΝΝΟΟΥΝ: ‘…επίσης, ξέρω ότι με την πρώτη μαλακία θα έχω 50.000 νοματαίους να μου βρίζουν τη μάνα και τον πατέρα…’

ΛΕΝΕ: ‘Ανυπομονώ να γνωρίσω τους νέους μου συμπαίκτες…’

ΕΝΝΟΟΥΝ: ‘…για να τους δείξω ποιος είναι το αφεντικό και να σιγουρευτώ ότι όλοι είναι αρκετά άμπαλοι ώστε να μη μου φάει κανένας τη θέση στην ενδεκάδα…’

ΛΕΝΕ: ‘Ξέρω πολύ καλά πού έχω έρθει…’

ΕΝΝΟΟΥΝ: ‘…αν και δυσκολεύτηκα να το βρω στον χάρτη. Αλλά για την ομάδα δεν έχω ιδέα, ούτε τι χρώμα φανέλα φοράνε δεν ξέρω…’

ΛΕΝΕ: ‘Είμαι πολύ χαρούμενος που θα συνεργαστώ με τον Χ προπονητή…’

ΕΝΝΟΟΥΝ: ‘…επειδή είναι ένα τίποτα, ενώ εγώ είμαι βεντέτα και θα κάνω ό,τι γουστάρω στην ομάδα…’

ΛΕΝΕ: ‘Παίζω σε όποια θέση με χρειάζεται ο προπονητής της ομάδας…’

ΕΝΝΟΟΥΝ: ‘Παίζω δεξί χαφ και άμα τολμήσει να με βάλει αλλού ο παπάρας, θα φροντίσω να απολυθεί…’

ΛΕΝΕ: ‘Ήρθα στην ομάδα γιατί αποτελεί μια νέα πρόκληση στην καριέρα μου…

ΕΝΝΟΟΥΝ: ‘Ήρθα στην ομάδα για τουρισμό, και επειδή μου λείπουν κάτι ένσημα πριν βγω στη σύνταξη…’

ΛΕΝΕ: ‘Θέλω να μείνω για χρόνια εδώ…’

ΕΝΝΟΟΥΝ: ‘Θέλω να μείνω εδώ μέχρι να βρεθεί μια ομάδα της προκοπής να με πάρει από εδώ πέρα…’

ΛΕΝΕ: ‘Θέλω να κατακτήσω πολλούς τίτλους με την καινούργια μου ομάδα…

ΕΝΝΟΟΥΝ: ‘Λέμε και καμιά μαλακία να περνάει η ώρα…’

