Λοιπόν, οι εκλογές που μας έρχονται πρέπει να είναι οι πιο αδιάφορες όλων των εποχών. Ούτε στο στημένο δημοψήφισμα της χούντας, που έβγαλε ποσοστό σχεδόν 99%, δεν υπήρχε τόση έλλειψη ενδιαφέροντος από τον κόσμο!

Αν θέλουν τα κόμματα να προσελκύσουν ψηφοφόρους φέτος, θα πρέπει να προσπαθήσουν πολύ περισσότερο από άλλες φορές – και προφανώς δε θα τα καταφέρουν με πράσινα παπαγαλάκια και πράσινα άλογα. Γιατί δεν έχουν να αντιμετωπίσουν μόνο τη δυσπιστία και την απαξίωση των ψηφοφόρων, αλλά και τις παραλίες. Άντε τώρα να πείσεις τον κόσμο να αφήσει τις ξαπλώστρες και να πάει στο κατεδαφιστέο σχολείο της γειτονιάς του (ή, ακόμα χειρότερα, στο χωριό του, στα κατσάβραχα) για να ψηφίσει αυτόν που θεωρεί λιγότερο ανίκανο για να εκπροσωπήσει τη χώρα σε έναν θεσμό που 3 στους 4 δεν ξέρουν καν ότι υπάρχει.

Κι όμως, η μάχη δεν έχει χαθεί ακόμα. Υπάρχουν τρόποι να πειστούν οι ψηφοφόροι για την αναγκαιότητα της ψήφου τους. Και είναι οι εξής:

1. Στήσιμο πρόχειρων εκλογικών κέντρων στις παραλίες του Λεκανοπεδίου και της επαρχίας, στα οποία οι ψηφοφόροι θα μπορούν να ψηφίσουν χωρίς να στερηθούν το μπάνιο τους. Μάλιστα, η είσοδος στις οργανωμένες πλαζ του ΕΟΤ θα είναι δωρεάν για όσους ψηφίζουν στην είσοδο.

2. Ακόμα πια καλή λύση είναι να επιστρατευτούν οι μετεωρολόγοι, οι οποίοι ήδη μία εβδομάδα πριν από τη διεξαγωγή των εκλογών θα προβλέπουν (όλως τυχαίως) καταιγίδες και χιόνια για την Κυριακή, ώστε να αποτρέψουν τους ψηφοφόρους να κανονίσουν διακοπές για το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος. Κι έτσι, οι ψηφοφόροι θα μείνουν στα σπίτια τους και θα σκεφτούν «έμεινα που έμεινα σπίτι, δεν πάω να ψηφίσω, τουλάχιστον;».

3. Εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού, σύμφωνα με την οποία οι εκλογές δεν είναι απλώς ευρωεκλογές, αλλά και εθνικές, μπας και την πατήσουν οι ψηφοφόροι και πάνε να ψηφίσουν. Όταν τα κορόιδα θα καταλάβουν ότι ήταν ψέμα, θα είναι πια αργά.

4. Για μία και μόνο μέρα (την Κυριακή των εκλογών), οι βουλευτές χρησιμοποιούν τις πολυτελείς τους λιμουζίνες αντί των παραδοσιακών κομματικών πούλμαν, οι οποίες όχι μόνο πηγαίνουν τους ψηφοφόρους στο εκλογικό κέντρο, αλλά τους παραλαμβάνουν έξω από το σπίτι τους, τούς προσφέρουν καφέ ή άλλο ρόφημα της επιλογής τους, ενώ μετά την κατάθεση ψήφου φωτογραφίζονται μαζί με πρωτοκλασάτο στέλεχος του κόμματος, παίρνουν αυτόγραφό του και μπαίνουν αυτόματα στην κλήρωση για ένα ταξίδι στη Μύκονο, μαζί με τη φοιτητική παράταξη του κόμματος. Μετά από αυτήν τη γεμάτη μέρα, η λιμουζίνα τούς γυρίζει στο σπίτι τους, ώστε να δουν τα αποτελέσματα των εκλογών.

5. Είναι πλέον αργά για να καταφύγουν τα κόμματα σε τακτικές τύπου Μπερλουσκόνι (δηλαδή να τοποθετήσουν στα ψηφοδέλτιά τους μοντέλα και τηλεπαρουσιάστριες), όμως υπάρχει μια άλλη λύση: Αντί για τους πολιτικούς αρχηγούς, στο καθιερωμένο debate να εμφανιστούν θηλυκά μοντέλα με τα χρώματα των κομμάτων και να απαντούν στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων με νάζι και ύφος Πετρούλας. Εγγυημένη τηλεθέαση και σαφής αύξηση των ενδιαφερομένων ψηφοφόρων. Προτείνεται και επανάληψη του debate με αρσενικά μοντέλα, ώστε να προσεγγιστεί και τ ο γυναικείο κοινό.

6. Αν αυτό για οποιονδήποτε λόγο δεν μπορεί να γίνει, τότε προτείνεται η αντικατάσταση του debate από έκτακτο επεισόδιο του «Ελλάδα Έχεις Ταλέντο», στο οποίο οι πολιτικοί αρχηγοί θα επιδεικνύουν τις ιδιαίτερες ικανότητές τους σε διάφορα πεδία (π.χ. ο Γιωργάκης θα χορέψει ζεϊμπέκικο, ο Τσίπρας θα δοκιμαστεί στον αισθησιακό χορό κλπ). Πολύ καλή λύση για την προσέγγιση του κοινού 18-44, το οποίο θα συμμετέχει ενεργά, ψηφίζοντας τον πιο ταλαντούχο.

7. Τα μεγάλα κόμματα της χώρας συμφωνούν ότι νικητής των ευρωεκλογών θα αναδειχθεί το κόμμα που θα κάνει την πιο επιθετική πολιτική διαφήμιση εναντίον των αντιπάλων του. Έτσι, οι τηλεοράσεις και οι δρόμοι κατακλύζονται από μηνύματα του στυλ «μπορείτε να εμπιστευτείτε τον Χ πολιτικό που τον παίρνει;» και «είστε ΑΠΟΛΥΤΩΣ σίγουροι ότι τα παιδιά του Ψ πολιτικού είναι δικά του;», τα οποία προσελκύουν την προσοχή του κοινού, που σπεύδει στις κάλπες για να επιβραβεύσει το κόμμα της καρδιάς του. Η κατινιά πάντα πουλάει.

8. Και αν όλα αυτά αποτύχουν, τότε υπάρχει μια λύση που ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να αποτύχει. Και είναι η εξής: Ανακοινώνουμε ότι όσοι δεν προσέλθουν στις κάλπες για να ψηφίσουν, θα τιμωρηθούν με αποκλεισμό από τις ψηφοφορίες για την Eurovision για τα επόμενα 5 χρόνια, επειδή και η Eurovision ευρωπαϊκός θεσμός είναι και αδιαφορία για τις ευρωεκλογές σημαίνει και αδιαφορία για τη Eurovision. Μετά από αυτήν την ανακοίνωση, η συμμετοχή στις εκλογές θα ξεπεράσει το 90%, όσο είναι το κοινό της Eurovision.

Και έζησαν αυτοί καλά, κι εμείς…στ’αρχίδια μας.

Advertisements