Αηδία. Αυτή ήταν η πρώτη λέξη που μου ήρθε στο μυαλό. Και το πρώτο συναίσθημα. Και μετά ένα αίσθημα προδοσίας, σαν να κατέρρεε μπροστά μου κάτι αγαπημένο. Όλες οι σκέψεις μου περιστρέφονταν γύρω από τη φράση «πόσο μαλάκας ήμουν;».

Όχι, δε χώρισα αγιοβαλεντινιάτικα.

Να σας πω πότε έγιναν όλα αυτά; Όταν έφτασα στη σελίδα 89 της τελευταίας Lifo. Για να μην αναγκάζεστε να ανατρέξετε εκεί, να σας πω εγώ τι υπάρχει σε αυτήν: Μία τετρασέλιδη καταχώρηση του Δήμου Αθηναίων. Εντάξει, θα μου πείτε, πρώτη φορά είναι ή τελευταία που ένα free press έντυπο δέχεται να φιλοξενήσει μια τέτοια καταχώρηση για να πάρει δυο φράγκα παραπάνω; Πράγματι, ούτε πρώτη είναι, ούτε τελευταία, και το κατανοώ αυτό – από πού θα βγάλει, δηλαδή, λεφτά αλλιώς; Προσοχή, όμως:

«Ένα τεύχος αφιερωμένο στο πράσινο»,είναι ο τίτλος του τετρασέλιδου. Ένα τεύχος αφιερωμένο στο πράσινο από τον μέγιστο πρασινοκτόνο της Αττικής; Τον Δήμαρχό της; Πλάκα μας κάνετε; Πάμε παρακάτω.

Το τραγικό αυτό τετρασέλιδο προσπαθεί να μας πείσει ότι όλοι αυτοί που εναντιώθηκαν στην ισοπέδωση του πάρκου στη γωνία της Πατησίων με την Κύπρου ήταν «μειονοτικές ομάδες που αντιδρούν σε οποιαδήποτε πρωτοβουλία και σχέδιο μπορούν να επιτρέψουν στους Αθηναίους να επανασυμφιλιωθούν με την πόλη τους». Μπα, σοβαρά; Δηλαδή η ισοπέδωση του πάρκου εντάσσεται σε ένα γενικότερο σχέδιο καταστροφής κάθε πράσινου χώρου στην Αθήνα, ώστε να επανασυμφιλιωθούν οι Αθηναίοι με το γκρίζο αχούρι που είναι η υπόλοιπη Αθήνα. Λογικό.

Ακολουθεί μια απελπισμένη προσπάθεια να πειστεί ο αναγνώστης (αν αντέξει, δηλαδή, και διαβάσει τόσες αρλούμπες μαζεμένες) ότι ο Δήμος Αθηναίων ενδιαφέρεται για το πράσινο περισσότερο από όλες αυτές τις «μειονοτικές ομάδες» που διαμαρτύρονται, με ψυχρούς αριθμούς που μας ενημερώνουν πως θα τοποθετηθούν 157 δέντρα και 121 θάμνοι (ναι, σε καμιά 60αριά χρόνια, με λίγη τύχη, θα έχουν φυτρώσει κιόλας), αλλά και για τις μέχρι τώρα «πράσινες» επεμβάσεις του Δήμου τα τελευταία χρόνια στην πόλη, που περιορίζονται σε 2-3 ζαρντινιέρες σε κάθε πλατεία. Αλλά τα λέει τόσο εντυπωσιακά αυτή η φυλλάδα…Λες και μεταφύτευσαν όλο τον Αμαζόνιο στην Ομόνοια!

Δεν θέλω να σχολιάσω άλλα σημεία του τετρασέλιδου, γιατί θα γίνω κουραστικός. Ίσως έχω ήδη γίνει. Αλλά έχω μία τελευταία απορία:

Γιατί η Lifo είναι το μόνο free press έντυπο αυτή τη βδομάδα που δημοσιεύει αυτό το τετρασέλιδο; Γιατί η Athens Voice και η FAQ, αν και στο παρελθόν έχουν φιλοξενήσει παρόμοια τετρασέλιδα, αυτή τη βδομάδα δεν το κάνουν;

Και πόσα είναι, τέλος πάντων, τα γαμημένα τα λεφτά για να εξαγοράσεις μια συνείδηση;

