Το τέλος της Ολυμπιακής Αεροπορίας όπως την ξέρουμε είναι κοντά. Είναι ίσως η κατάλληλη στιγμή να κάνουμε μερικά flashback, να θυμηθούμε με νοσταλγία όλες τις υπέροχες στιγμές που ζήσαμε μαζί της: Τις ατέλειωτες ώρες καθυστέρησης, τις συνεχόμενες ακυρώσεις πτήσεων, τον χοντρό στο διπλανό κάθισμα που έπιανε και το μισό από το δικό σου…Ίσως με το επόμενο ιδιοκτησιακό καθεστώς να μην μπορέσουμε να απολαύσουμε τέτοιες εμπειρίες. Ή μήπως θα μπορέσουμε;

Εξαρτάται από το ποιος θα αναλάβει τα απομεινάρια της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Γιατί νομίζετε ότι ξεσηκώνονται οι υπάλληλοι της εταιρείας; Επειδή είναι ορατός ο κίνδυνος ο επόμενος ιδιοκτήτης της Ολυμπιακής να είναι ΑΚΟΜΑ χειρότερος από το Ελληνικό Δημόσιο – επίτευγμα που θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο, αλλά όχι αδύνατο. Οι υπάλληλοι ξέρουν ότι υπάρχουν πέντε σενάρια για την επόμενη μέρα στην Ολυμπιακή, και δεν μπορούν να κοιμούνται ήσυχοι με κανένα από αυτά.

Ποια θα είναι η επόμενη μέρα στην Ολυμπιακή; Εξαρτάται από το ποιος από τους 5 μνηστήρες κατακτήσει την καρδιά της:

1. Ο πρώτος μνηστήρας είναι…γυναίκα! Η Γιάννα Αγγελοπούλου-Δασκαλάκη έχει μια προϊστορία στο να ξοδεύει υπερβολικά ποσά για να αποκτήσει πράγματα που δεν θα της αποφέρουν ποτέ αυτά τα ποσά, επομένως δεν είναι παράδοξο το ενδιαφέρον της για την Ολυμπιακή. Εδώ πήρε τον «Ελεύθερο Τύπο», στην Ολυμπιακή θα κολλήσει; Πάντως, οι προθέσεις της για την εταιρεία είναι αγνές: Θα αφαιρέσει τον έναν από τους 6 κύκλους στο σήμα της Ολυμπιακής και θα την χρησιμοποιήσει ως μοχλό πίεσης για να πετύχει τη μόνιμη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων στην Ελλάδα. Επίσης, θα γεμίσει το «Ελ.Βενιζέλος» με stand του «Ελεύθερου Τύπου», μπας και ανέβουν οι πωλήσεις της εφημερίδας – αν και, αφού δεν τα κατάφερε με τον Λαζόπουλο, δεν θα τα καταφέρει με τίποτα. Ακόμα, θα φροντίσει προσωπικά για το φαγητό των πτήσεων, που πλέον θα περιλαμβάνει σολωμό Νορβηγίας, χαβιάρι πρώτης ποιότητας, γαλλικό φουα γκρα και σαμπάνια από διαλεχτά σταφύλια. Είπαμε, το κόστος δεν είναι πρόβλημα. Εξάλλου, θα προστεθούν στο πρόγραμμα πτήσεων της εταιρείας και κάποιοι νέοι προορισμοί, όπως το Σεντ Μόριτζ, το Γκστάαντ και το Ντουμπάι, και μάλιστα σε ελκυστικές τιμές, ώστε να μπορούν και οι πληβείοι να νιώσουν πλούσιοι για μια μέρα – όσο ακριβώς μπορούν να μείνουν σε ένα τέτοιο μέρος με το μισθό όλου του χρόνου. Φυσικά, περιττό να αναφέρω ότι, αν τελικά πάρει την εταιρεία, η κ. Αγγελοπούλου σκοπεύει να γιορτάσει το γεγονός διοργανώνοντας ένα μεγάλο πάρτυ στο «Ελ. Βενιζέλος», με μπόλικα πυροτεχνήματα, τα οποία αναμένεται να κάψουν καθετί πράσινο στα Σπάτα, το Κορωπί, το Μαρκόπουλο και όλα τα Μεσόγεια.

2. Ο δεύτερος μνηστήρας δεν είναι ένας, αλλά δύο σε ένα: Πρόκειται για τον Σωκράτη Κόκκαλη και το τιμ του πολυμετοχικού Παναθηναϊκού. Μετά τη σκληρή μάχη των καλοκαιρινών μεταγραφών, οι δύο πλευρές θέλουν να ξεκινήσουν τη χειμερινή μεταγραφική περίοδο με την απόκτηση της Ολυμπιακής. Όχι επειδή ενδιαφέρονται για το μέλλον της ή επειδή πιστεύουν ότι μακροπρόθεσμα θα κάνουν απόσβεση της επένδυσής τους, αλλά επειδή ο ένας δεν θέλει να την πάρει ο άλλος. Πώς ξεκίνησε αυτή η ιστορία; Κάποιος από τους δύο (άγνωστο ποιος) εξέφρασε ενδιαφέρον για την απόκτηση της εταιρείας, και μόλις το έμαθε ο άλλος έσπευσε να εκφράσει κι αυτός το ενδιαφέρον του, ακριβώς όπως συμβαίνει και στο ποδόσφαιρο. Οι διαπραγματεύσεις αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο και με τις δύο πλευρές. Ο κ.Κόκκαλης προσφέρει στο Ελληνικό Δημόσιο το 50% από τα έσοδα της επόμενης πώλησης του Ντιόγκο και μία σουίτα πολυτελείας στο Καραϊσκάκη για τον εκάστοτε πρωθυπουργό, όμως η πρόταση του πολυμετοχικού Παναθηναϊκού φαίνεται πιο ικανοποιητική: 50% των κερδών της ομάδας από το φετινό Champions League, τους μισθούς του Χενκ Τεν Κάτε από τη στιγμή που θα απολυθεί (όχι πολύ μακριά) μέχρι και το ερχόμενο καλοκαίρι, συν (το πιο σημαντικό) τον Λουκά Βύντρα, ο οποίος θα εργάζεται στην Ολυμπιακή αφιλοκερδώς ως καθαριστής – η ομάδα ελπίζει ότι έχει βρει την πραγματική κλίση του παίκτη. Πάντως, τα σχέδια των δύο υποψηφίων σχεδόν ταυτίζονται. Και οι δύο προτίθενται να αντικαταστήσουν το σήμα της Ολυμπιακής με το έμβλημα της ομάδας τους. Και οι δύο θα απαιτούν πιστοποιητικό ποδοσφαιρικών φρονημάτων και θα κάνουν ειδικές τιμές σε οργανωμένους οπαδούς της ομάδας τους. Και οι δύο θα προβάλλουν κατά τη διάρκεια των πτήσεων, αντί για ταινίες, τις καλύτερες πορείες τους στην Ευρώπη και στο εγχώριο πρωτάθλημα. Και οι δύο θα προσθέσουν στους προορισμούς της εταιρείας τις πόλεις στις οποίες θα αγωνίζεται η ομάδα τους στο εξωτερικό. Και εδώ η πλευρά του Παναθηναϊκού φαίνεται να υπερτερεί, καθώς φέτος τα ταξίδια του Παναθηναϊκού σε Βρέμη και Μιλάνο είναι μάλλον πιο ελκυστικά από αυτά του Ολυμπιακού σε Κωνσταντινούπολη και σε μια πόλη της Ουκρανίας που δεν υπάρχει ούτε στον χάρτη.

3. Ο τρίτος μνηστήρας είναι ίσως και ο πιο αμφολεγόμενος: Η Μονή Βατοπεδίου. Παρά τις αποκαλύψεις που βλέπουν το φως της δημοσιότητας τον τελευταίο καιρό, ο Εφραίμ και η παρέα του δεν αρκούνται στη Βιστωνίδα και στις άλλες επίγειες διεκδικήσεις τους. Θέλουν να κατακτήσουν και τους αιθέρες. Η παρουσία του Εφραίμ στη θέση του γενικού διευθυντή της Ολυμπιακής είναι σίγουρα μια πολύ ενδιαφέρουσα προοπτική, καθώς έχει αποδείξει ότι μπορεί να βγάλει από τη μύγα ξίγκι – γιατί να μην μπορεί να βγάλει κι από την Ολυμπιακή λεφτά; Ήδη, η Μονή Βατοπεδίου έχει έρθει σε επαφή με εταιρείες κατασκευής αεορσκαφών, ώστε να αγοράσει τα πρώτα της ιδιόκτητα αεροπλάνα για τις ανάγκες της εταιρείας, αν τελικά την αποκτήσει. Τα αεροπλάνα θα ονομάζονται «Εφιάλτης», «Φραγκοφονιάς» και «Χρυσόβουλο». Ωστόσο, οι υπάλληλοι δεν ενθουσιάζονται ιδιαίτερα με αυτήν την πιθανότητα, καθώς γνωρίζουν όλο το σχέδιο της Μονής: Οι αεροσυνοδοί θα είναι χοντρές με γυαλιά μυωπίας και κρεατοελιές, ενώ θα πρέπει να φοράνε μάξι φούστες, που δεν κολάζουν τους χριστιανούς. Αντί για περιοδικά και ταινίες, οι επιβάτες των πτήσεων θα ψυχαγωγούνται με προσηλυτιστικά φυλλάδια και βυζαντινούς ύμνους. Το έμβλημα της Ολυμπιακής θα αντικατασταθεί από τον δικέφαλο αετό που κρατάει στο ένα πόδι έναν τίτλο ιδιοκτησίας και στο άλλο μία βαλίτσα με ζεστό χρήμα. Τα καταστήματα στα αεροδρόμια όλης της χώρας θα κοστολογούν τον φραπέ 8 ευρώ και τα σάντουιτς από 12 ευρώ και πάνω. Και κάθε μήνα θα γίνεται κλήρωση μεταξύ όλων των επιβατών του μήνα, με τον νικητή να κερδίζει ένα χρυσόβουλο που θα του παραχωρεί μια έκταση γης κάπου στη Μακεδονία. Α, και φυσικά κάθε τόσο θα περνούν από τους χώρους του «Ελ.Βενιζέλος» μοναχοί και παπάδες, οι οποίοι θα κάνουν έρανο για την αποπεράτωση του ιερού νέου αεροπλάνου της εταιρείας.

4. Ο τέταρτος μνηστήρας είναι έκπληξη: Ο Μπιλ Γκέιτς! Ναι, ο γνωστός! Στα πλαίσια των φλανθρωπιών που αποφάσισε να κάνει με τα φραγκοδίφραγκα που έχει βγάλει από τη Microsoft, ο Μπιλ Γκέιτς σκέφτηκε να απαλλάξει τους Έλληνες από τον προβληματικό αερομεταφορέα τους και να τους προσφέρει έναν καινούργιο. Για την ακρίβεια, να αγοράσει την Ολυμπιακή και να την αναβαθμίσει σε «Ολυμπιακή 2.0». Το σχέδιο του Αμερικανού μεγιστάνα φαίνεται αρκετά ελκυστικό, καθώς φαίνεται διατεθειμένος να σπαταλήσει μεγάλα ποσά για να καλύψει τα χρέη της εταιρείας, να αγοράσει καινούργια αεροσκάφη και να βελτιώσει τις υπάρχουσες υπηρεσίες. Ωστόσο, οι υπάλληλοι της εταιρείας στέκονται σε δύο λεπτομέρειες. Πρώτον, ο Μπιλ Γκέιτς έχει θέσει ως όρο για όλα αυτά που σκοπεύει να κάνει να προστεθούν δίπλα στα μηχανήματα ασφαλείας και ειδικά μηχανήματα, τα οποία θα εντοπίζουν υπολογιστές της Apple, και να μην επιτρέπεται η επιβίβαση σε οποιονδήποτε κατέχει τέτοιους υπολογιστές. Και αυτό δεν θα ήταν τόσο μεγάλο πρόβλημα, αν ο Γκέιτς δεν απαιτούσε και την απαγόρευση των iPod. Όμως, το πραγματικό πρόβλημα είναι άλλο: Όλοι γνωρίζουμε πώς λειτουργούν τα Windows. Αν και τα αεροπλάνα του Μπιλ Γκέιτς δουλεύουν όπως το λειτουργικό του σύστημα, τότε καήκαμε. Γιατί κάθε τόσο, στη μέση της πτήσης, ο κεντρικός υπολογιστής του αεροπλάνου θα κρασάρει και θα κάνει από μόνος του επανεκκίνηση στον αέρα και, μέχρι να ξαναφορτώσει, το αεροσκάφος θα έχει συντριβεί.

5. Κι αν όλα τα άλλα αποτύχουν, τότε υπάρχει και η έσχατη λύση: Η ιδιοκτησία της εταιρείας παραμένει στο Ελληνικό Δημόσιο, με πανηγυρική και εθνοσωτήρια απόφαση της κυβέρνησης, αλλά με νέους όρους. Δηλαδή, η εταιρεία θα αναβαθμιστεί, στα πρότυπα του μετρό και των αστικών λεωφορείων. Θα αποκτηθούν νέα αεροσκάφη, φιλικά προς το περιβάλλον, που θα λειτουργούν με φυσικό αέριο (αλλά θα κάνουν τη διαδρομή Αθήνα-Λονδίνο σε 8 ώρες). Θα ισχύσει ενιαίο εισιτήριο, με το οποίο ο επιβάτης θα μπορεί να ταξιδέψει κάπου και να επιστρέψει εντός δύο ωρών με το ίδιο εισιτήριο – ιδανικό για ταξίδια-αστραπή. Θα τοποθετηθούν εναέρια σήματα κυκλοφορίας και φανάρια, τα οποία θα διατηρούνται στις θέσεις τους με μπαλόνια ηλίου, και θα ρυθμίζουν την κυκλοφορία στον αέρα, ελαχιστοποιώντας την πιθανότητα αεροπορικών δυστυχημάτων. Φυσικά, τα χρέη για όλες αυτές τις καινοτομίες, όπως και όλα τα προηγούμενα, δεν θα πληρωθούν ποτέ. Έτσι, η εταιρεία θα βρεθεί και πάλι στα πρόθυρα της πτώχευσης σε μερικά χρόνια, οπότε θα πρέπει να βρεθούν και πάλι υποψήφιοι μεσσίες για τη σωτηρία της. Και, φυσικά, και πάλι κανείς δεν θα δεχτεί να αναλάβει τα υπέρογκα χρέη της Ολυμπιακής. Κι έτσι, η εταιρεία θα καταλήξει και πάλι πανηγυρικά στο Δημόσιο, μετά από πανηγυρική και εθνοσωτήρια απόφαση της κυβέρνησης, η οποία θα ανεβάσει σημαντικά τα ποσοστά της στην επόμενη δημοσκόπηση.

(Υ.Γ.: Αν και ήταν ανησυχητικό το ποσοστό αυτών που θα ήθελαν να με πυροβολολήσουν εξ επαφής, τελικά θα εμμείνω στην απόφασή μου να προσθέσω ένα «γκάλοπ» σε κάθε μου post από δω και στο εξής. Ξεκινάμε αμέσως:)

Advertisements