Επιτέλους! Χθες αγόρασα εφημερίδα για πρώτη φορά μετά από σχεδόν ένα μήνα. Εντάξει, για να είμαι ειλικρινής απλώς την ξεφύλλισα, γιατί πήρα και τη Βαβέλ μαζί και αφοσιώθηκα σ’αυτήν. Αλλά αμέσως τράβηξε την προσοχή μου το θέμα του συμφώνου συμβίωσης και της ενδεχόμενης επέκτασής του στα ομοφυλόφιλα ζευγάρια (κλασικός Έλληνας μαλάκας: Εδώ ο κόσμος καίγεται, δεν έχουμε ρεύμα, απεργεί η μισή Ελλάδα, εμένα εκεί έπεσε το μάτι μου!).

Φαίνεται, λοιπόν, ότι μεγάλο μέρος της ελληνικής κοινής γνώμης είναι αρνητικό στην προοπτική του να επισημοποιηθεί κάτι απόλυτα φυσιολογικό: Να μπορεί ένα ζευγάρι ομοφυλόφιλων να θεωρείται ως παντρεμένο, να μπορεί να χωρίσει και να μπορεί μετά ο ένας να πάρει τα σώβρακα του άλλου στα δικαστήρια, όπως συμβαίνει σε κάθε «φυσιολογικό», ετεροφυλόφιλο ζευγάρι.

(μελλοντικός διάλογος σε εκδίκαση διαζυγίου μεταξύ ομοφυλόφιλων:

– Είναι αλήθεια ότι γυρίσατε στο σπίτι από νυχτερινή έξοδο την 12η Σεπτεμβρίου τα ξημερώματα, μεθυσμένος και με το στρινγκάκι αγνώστου ανδρός στην τσέπη;
– Όχι, καλέ, ψέματα λέει ο σύζυγός μου, πάντα τέτοια έλεγε για μένα…Δικό μου ήταν το στρινγκάκι και το είχα βγάλει επειδή με στένευε όταν χόρευα.
– Τι λες βρε παλιοψεύτη; Αφού δεν είχες λεοπάρ στρινγκάκι!
– Εσύ δε μου το είχες πάρει στα γενέθλιά μου, μωρή ξετσίπωτη;
– Ένσταση! Ένσταση! Λέει ψέματα! Κύριε Πρόεδρε, λέει ψέματα!
– Ενώ εσύ, μωρή ξεφωνημένη, που γύρναγες μ’εκείνον τον μπρατσαρά από το Γκάζι;
– Με τον Χρήστο είμαστε απλά φίλες, εντάξει; Παρ’το απόφαση!
– Α, ναι; Και γιατί βρήκα κάτω από το στρώμα στην κρεβατοκάμαρά μας τη φωτογραφία του;
– Γιατί, κακό είναι να έχω μια φωτογραφία του;
– Γυμνή;
– Α! Α! Ένσταση! Ένσταση! Λέει ψέματα κύριε Πρόεδρε! Μην τον ακούτε!
– Αλλά ξέρω γιατί τα κάνεις όλα αυτά μωρή…Για να μου πάρεις τη συλλογή με τα στρινγκάκια…Αλλά δεν θα σου περάσει, κυρία μου!
– Μμμμμμμμ…Ανάγκη τα είχα τα χαζοστρινγκάκια σου κακομοίρη…Αλλά τον Μπούμπη δεν θα τον πάρεις ποτέ!
– Τιιιιιιιιιιιιιιι; Εγώ τον αγόρασα τον Μπούμπη!
– Ναι, αλλά εμένα αγαπάει περισσότερο και μαζί μου θα μείνει.
– Θα σε σκίσω μωρή!
– Ησυχία στην αίθουσα! Ησυχία! Η συνεδρίαση διακόπτεται μέχρι να περάσει ο πονοκέφαλος του Προέδρου.)

Πάντως, με μια πρόχειρη έρευνα που διεξήχθη στο στρατόπεδο σε δείγμα 200 φαντάρων, η εικόνα είναι αρκετά διαφορετική. Μόλις το 12% τάσσεται κατά του γάμου των ομοφυλόφιλων, ενώ ένα 3% τάσσεται υπέρ. Το υπόλοιπο 85% απάντησε «ναι, αλλά με προϋποθέσεις». Οι οποίες προϋποθέσεις είναι να επιτρέπεται μόνο για λεσβίες και η τελετή του γάμου να είναι ανοιχτή για όλους και να διεξάγεται σε έναν μεγάλο λάκκο με λάσπη, όπου θα παλεύουν γυμνόστηθες.

Προσωπικά δεν έχω κανένα πρόβλημα με τους ομοφυλόφιλους. Μάλιστα, ο γείτονάς μου είναι γκέι. Και μη φανταστείτε καμιά κρυφή, που την ανακαλύψαμε επειδή άπλωνε στο μπαλκόνι τα στρινγκάκια της. Μιλάμε για ξεφωνημένη. Και δεν έχουμε κανένα πρόβλημα μαζί του, οι σχέσεις μας είναι αρμονικές. Βέβαια, μεταξύ μας αναφερόμαστε στο πρόσωπό του ως «ο πούστης», αλλά αφού δε μας ακούει δε μετράει. Εδώ και χρόνια μένει μαζί με τον γκόμενό του και υποθέτω πως πολύ θα ήθελε να υπαχθεί στο σύμφωνο συμβιώσεως. Για να είμαι ειλικρινής, κι εγώ θα το ήθελα. Ίσως μετά από αυτό σταματήσουν να κάνουν σεξ (αφού η επίσημη συμβίωση θα είναι κάτι σαν γάμος και ο γάμος σκοτώνει το σεξ) και να μου τα πρήζουν κι εμένα. Σας έχει τύχει ποτέ να θέλετε να δείτε μεταμεσονύχτια (straight) τσόντα στο σαλόνι και ξαφνικά να ακούγονται οι κραυγές του εραστή της διπλανής πόρτας; Ελπίζω όχι.

Θα μπορούσα να γράψω πολλά, πάρα πολλά για τους ομοφυλόφιλους. Είναι εύκολος στόχος – γι’αυτό και σε κάθε τηλεοπτική «κωμωδία» υπάρχει και μία καρικατούρα γκέι. Αλλά δεν θέλω να το κάνω. Προτιμώ να βγάλω την κακία μου σε αυτούς που την αξίζουν: Στους πολιτικούς, στους τηλεκριτές των πάντων, στα απανταχού καθάρματα. Όχι σε αυτούς που δε μου έχουν κάνει τίποτα. Όσο κι αν αισθητικά δε μου αρέσει αυτό που κάνουν, πρέπει να τους αναγνωριστεί το δικαίωμα να το κάνουν. Η διαφορετικότητα είναι δικαίωμα και δεν μπορεί να σημαίνει παραίτηση από άλλα δικαιώματα. Ελπίζω πως κάποτε θα το καταλάβουμε όλοι…

Αλλά πολύ βάρυνε το κλίμα. Πάμε ένα ανέκδοτο με γκέι για να κλείσουμε ευχάριστα:

– Αγάπη μου, θα παίξουμε ένα παιχνίδι!
– Τι παιχνίδι;
– Θα παίξουμε κρυφτό! Εγώ θα κρυφτώ κι εσύ θα ψάξεις να με βρεις. Αν με βρεις θα με γαμήσεις!
– Κι αν δε σε βρω;
– (ναζιάρικα) Θα είμαι πίσω από τον καναπέ…

