Όπως το είχα προβλέψει, στον Στρατό δυσκολεύομαι να διατηρήσω τα μουσικά μου ακούσματα. Παντού γύρω μου ακούω στην καλύτερη περίπτωση Μακρόπουλο ή Πλούταρχο και στη χειρότερη τραγουδιστές που δεν ξέρω και ούτε σκοπεύω να μάθω ποτέ. Ήδη, καμιά φορά με πιάνω να τραγουδάω την «Οδό Μοναξιάς» ή το «Δώδεκα και Ένα» και ανησυχώ. Μοναδικό μου καταφύγιο το mp3 μου, το μόνο πλάσμα εδώ μέσα που με καταλαβαίνει. Αυτό το post είναι αφιερωμένο στο πιστό μου mp3 και τα τραγούδια του, που μου θυμίζουν ότι υπάρχουν κι άλλα είδη μουσικής εκτός από τα λαϊκοπόπ και τα σκυλάδικα. Θα σας περιγράψω πώς γνωρίστηκα με κάποια από αυτά τα τραγούδια (408 στο σύνολο) και τι σημαίνουν για μένα.

H.Nilsson – Without You   Ένα από τα αγαπημένα μου ερωτικά τραγούδια. Το ανακάλυψα τυχαία σε ηλικία 10 χρονών, σε ένα CD δώρο από το Dixan. Και να σκεφτεί κανείς ότι η μάνα μου πάντα έπαιρνε Ariel. Λες και ήταν γραφτό να ακούσω αυτό το τραγούδι τότε. Αν έχεις μόλις χωρίσει (και πολύ περισσότερο αν σε έχει χωρίσει), αυτό το τραγούδι θα σε κάνει να κλάψεις αβίαστα. Υπάρχει και η εκτέλεση της Mariah Carey, αλλά προτιμώ το αυθεντικό…

Φ.Δεληβοριάς – Θέλω Να Σε Ξεπεράσω   Ένα από τα πολλά τραγούδια του Φοίβου που έχω πάντα μαζί μου. Ένα φοβερό μίγμα πόνου και πλάκας που δεν το έχω συναντήσει σε άλλον τραγουδιστή. Αλλά εκεί που πραγματικά δίνει ρέστα είναι στο «Με Βλέπεις Σαν Φίλο», ένα τραγούδι τόσο πονεμένο, τόσο αληθινό αλλά και τόσο αστείο, που δεν ξέρεις αν πρέπει να γελάσεις ή να κουνήσεις το κεφάλι σου και να πεις «πόσο δίκιο έχεις, ρε Φοίβο…». Αλλά το ένα δεν αποκλείει το άλλο…

Sonata Arctica – Tallulah   Αυτό το τραγούδι το ανακάλυψα τυχαία, ψάχνοντας για ένα κομμάτι των Hammerfall. Και έγινε αμέσως από τα αγαπημένα μου. Ροκ μπαλάντα από τις λίγες. Αναπόφευκτα, κάθε φορά που το ακούω θυμάμαι την πηγή Σάριζα στην Άνδρο. Όταν πήγα εκεί το περασμένο καλοκαίρι, άκουγα αυτό το τραγούδι. Ταίριαζε απόλυτα με την εκπληκτική θέα και το καταπράσινο τοπίο…Λες και το είχε επιλέξει ο γαλαξιακός DJ…

Ξύλινα Σπαθιά – Σιωπή   Τα Ξύλινα Σπαθιά είναι περισσότερο γνωστά για τα δυνατά ροκ κομμάτια τους και οι ήχοι της ηλεκτρικής κιθάρας επισκιάζουν την τελειότητα αυτού του τραγουδιού, που μοιάζει φτιαγμένο για να τραγουδιέται ψιθυριστά. Πάντα με ηρεμεί αυτό το τραγούδι, που είναι τόσο απλό στη δομή του: ακούς μόνο το πιάνο να παίζει τον ίδιο σκοπό και τον Παυλίδη να ψιθυρίζει. Χρειάζεται τίποτα παραπάνω;

Backstreet Boys – All I Have To Give   Γελάστε όσο θέλετε, αλλά στο σπίτι έχω όλα τα CD των Backstreet Boys. Ήταν το αγαπημένο μου συγκρότημα σε όλο το Γυμνάσιο και στο Λύκειο, και ακόμα τα τραγούδια τους μου ξυπνάνε αναμνήσεις. Το συγκεκριμένο μου θυμίζει κάποια με την οποία ήμουν ερωτευμένος στο Γυμνάσιο. Τη συμμαθήτρια έχω χρόνια να τη δω, όμως το τραγούδι και οι αναμνήσεις έχουν μείνει ανέπαφες…

Kaiser Chiefs – Everyday I Love You Less And Less   Υπάρχει άραγε άλλο τραγούδι που να ταιριάζει τόσο τέλεια σε μια σχέση που έχει σχεδόν καταστραφεί από τη ρουτίνα; Όταν μου συνέβη αυτό, δεν μπορούσα να σταματήσω να σιγοτραγουδώ το συγκεκριμένο τραγούδι…Α, κι άλλο ένα bonus για παρόμοιες, αλλά ακόμα πιο δύσκολες περιπτώσεις: Three Days Grace – I Hate Everything About You…

Στέρεο Νόβα – Προάστια   Μπορεί να φανεί παράξενο, αλλά τους Στέρεο Νόβα τους ανακάλυψα μόλις πριν από δύο χρόνια, χάρη σε ένα CD δώρο από το Δίφωνο. Αμέσως ξεχώρισα αυτό το τραγούδι, που στην πραγματικότητα είναι ένα αστικό ποίημα που πατάει πάνω σε ένα όμορφο μουσικό χαλί. Ακούγοντάς το, νιώθω ότι βρίσκομαι στο Μοναστηράκι κάποιο Σάββατο βράδυ…Σάββατο βράδυ…Σάββατο βράδυ…Σάββατο βράδυ…

D.Guetta – Love Is Gone   Χρειάζεται να πω πώς το ανακάλυψα; Όπου κι αν γυρίσεις, αυτό το τραγούδι ακούς! Και δεν είναι τυχαίο. Ακόμα κι αν είσαι χάλια, ο δυνατός ρυθμός του Guetta σε κάνει να θες να χορέψεις και να τραγουδήσεις τους στίχους του με όλη σου τη δύναμη. Μου φέρνει στο μυαλό αξέχαστα ξενύχτια σε κλαμπ της Αθήνας. Και έχει και φοβερό βιντεοκλίπ, by the way.

The Cardigans – My Favourite Game   Αυτό το τραγούδι έγινε γνωστό περισσότερο για το απαγορευμένο βιντεοκλίπ του, που αρχικά έδειχνε την Nina Persson να οδηγεί ένα cabrio αυτοκίνητο καταπατώντας κάθε πιθανό και απίθανό κανόνα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και, μετά την απαγόρευση, έδειχνε την Nina να οδηγεί ένα cabrio αυτοκίνητο. Ακόμα κι έτσι, το τραγούδι είναι φοβερή ροκιά.

Liquido – Ordinary Life   Ήξερα τους Liquido μόνο από το φοβερό Narcotic, οπότε είπα μια μέρα να ψάξω από περιέργεια να δω αν έχουν βγάλει κανένα άλλο τραγούδι ή ήταν ακόμα ένα one hit wonder. Και έπεσα πάνω στο Ordinary Life, που είναι εξίσου δυνατό και εξίσου καλό σαν τραγούδι. Τελικά, το Narcotic το βαρέθηκα – αυτό, όχι ακόμα…

Magic De Spell – Πότε Βούδας Πότε Κούδας   Μια εκπληκτική εκτέλεση ενός εκπληκτικού τραγουδιού. Λατρεύω να ακούω ροκ διασκευές παλιών τραγουδιών (στην ίδια κατηγορία: De Facto – Ένα Παλικάρι), και αυτή είναι μία από τις καλύτερες. Το ανακάλυψα τυχαία σε μια πολύ κακή version, που ακούγεται σαν γρατζουνισμένος δίσκος βινυλίου. Δεν ξέρω από πού ξεφύτρωσε αυτό το τραγούδι, αλλά ξέρω ότι εδώ και χρόνια είναι μόνιμος κάτοικος του εκάστοτε mp3 μου…

Beastie Boys – Fight For Your Right To Party   Τους Beastie Boys τους ανακάλυψα αργά, όταν έβγαλαν το Hello Nasty! και ενθουσιάστηκα με το Intergalactic. Όταν βρήκα αυτό το τραγούδι, που είναι ένα μανιφέστο για τσαντισμένους μαθητές γυμνασίου και λυκείου, ήταν ακόμα πιο αργά: Είχα μπει στο Πανεπιστήμιο. Αλλά εξακολουθεί να με εκφράζει απόλυτα, σαν επαναστατημένο νιάτο που (θα ήθελα να) είμαι…

Arno Elias ft. Maria Matos – El Corazon   Και μόνο για το γεγονός ότι μου πήρε μήνες ολόκληρους να το βρω, αξίζει να είναι στο mp3 μου. Είναι ένα από τα ωραιότερα κομμάτια που έχω ακούσει στη ζωή μου, και δεν υπερβάλλω καθόλου όταν το λέω αυτό. Επιπλέον, για μένα ανήκει σε μια πολύ ιδιαίτερη κατηγορία τραγουδιών: Αυτά που σπατάλησα ώρες (ή και μέρες) ολόκληρες για να μάθω τους στίχους τους, χωρίς καν να ξέρω τη γλώσσα. Για την ώρα, αυτή η κατηγορία συμπληρώνεται από το Un Altra Te του Ramazzotti, το La Solitudine της Laura Pausini και το Macarena – αλλά αυτό το τελευταίο προσπαθώ να το ξεχάσω. Είχα μάθει και τους στίχους και τον χορό για να εντυπωσιάσω κάποια που μου άρεσε στην Έκτη Δημοτικού…Και δεν έπιασε κιόλας…

Υ.Γ.: Τα τραγούδια επέλεξε τυχαία το mp3 και όλα τα υπόλοιπα γράφτηκαν επιτόπου, την ώρα που έπαιζαν τα τραγούδια. Αυτό δε σημαίνει ότι τα υπόλοιπα 395 τραγούδια του mp3 μου είναι για τα μπάζα ή ότι δεν έχουν μια ωραία ιστορία να διηγηθούν. Που σημαίνει ότι μπορεί να ακολουθήσει και συνέχεια…

