Υποθέτω πως όλοι θα ξέρετε τι είναι ένας «αστικός θρύλος» (urban legend), αλλά για όσους δεν το ξέρουν θα το εξηγήσω: Αστικός θρύλος είναι μία ιστορία που δημιουργεί ένας άνθρωπος ή μία ομάδα ανθρώπων και η οποία διαδίδεται από στόμα σε στόμα, φτάνοντας κάποια στιγμή στο σημείο να εκλαμβάνεται από όλους ως πραγματικό περιστατικό. Χαρακτηριστικά παραδείγματα: Η μολυσμένη με τον ιό του AIDS σύριγγα που είναι στρατηγικά τοποθετημένη κάτω από μια θέση στο σινεμά/θέατρο, περιμένοντας κάποιον να καθήσει πάνω της, και η γνωστή ιστορία με αυτόν που, μετά από ένα one night stand με μια άγνωστη, ξύπνησε το πρωί και είδε στον καθρέφτη, γραμμένη με κραγιόν, τη φράση «καλωσήρθες στον κόσμο του AIDS» είναι από τους πιο παλιούς και επιτυχημένους αστικούς θρύλους (υπάρχει και ο άλλος, με τον άνδρα που ξυπνάει σε μια μπανιέρα χωρίς νεφρά, αλλά είναι πολύ σόκιν για τα γούστα μου).
Πιστεύω ότι όλοι έχουμε πέσει έστω και μία φορά θύματα κάποιου αστικού θρύλου, κι αυτό γιατί πολλοί από αυτούς είναι εντυπωσιακά ρεαλιστικοί, ενώ ορισμένοι βασίζονται σε κάποιο πραγματικό γεγονός, στο οποίο απλά ο καθένας προσθέτει τα δικά του ψεύτικα στοιχεία. Απλά: αν δεν ξέρεις ότι αυτό που ακούς είναι ένας αστικός θρύλος, δεν μπορείς να τον αναγνωρίσεις.
Σήμερα, ανακάλυψα ότι ήμουν κι εγώ, εδώ και περίπου δύο χρόνια, θύμα ενός πρωτότυπου αστικού θρύλου. Είχα πληροφορηθεί από γνωστούς ότι ο γνωστός σχεδιαστής μόδας, Tommy Hilfiger, έκανε την εξής δήλωση: «Δεν θέλω να φοράνε τα ρούχα μου οι μαύροι». Tο πίστεψα. Δεν μπήκα στον κόπο να ρωτήσω πού το άκουσαν – ωραίος δημοσιογράφος είμαι, τρομάρα μου!
Χθες, οι ίδιοι γνωστοί μου είπαν ότι ο Hilfiger ξαναχτύπησε, λέγοντας ότι «αν ήξερα ότι οι Έλληνες φορούν τα ρούχα μου, δεν θα τα σχεδίαζα». Φυσικά, αυτό μου φάνηκε παράξενο, γιατί δεν νομίζω ότι εν αγνοία του ιδιοκτήτη της η Tommy Hilfiger έχει καταστήματα στην Ελλάδα. Κατ’αρχήν το πίστεψα, λόγω (υποτιθέμενου) προτέρου ανέντιμου βίου, αλλά αναρωτήθηκα πού το είχε πει αυτό. Και έκανα ένα google search για να βρω την δήλωσή του. Αντ’αυτής, βρήκα αυτό , που αποδεικνύει ότι όλη αυτή η ιστορία ήταν από την αρχή ένας αστικός θρύλος. Με άλλα λόγια, I’ve been PUNK’d!!!
Φοβερό πράγμα οι αστικοί θρύλοι, έτσι; Και είναι τόσο εύκολο να δημιουργήσεις έναν…Εγώ, ας πούμε, εμπνευσμένος από αυτό το παράδειγμα θα μπορούσα να δημιουργήσω δεκάδες! Αν αναρωτιέστε «σε ποιο σημείο υποτίθεται ότι πρέπει να γελάσω;», μόλις φτάσατε σε αυτό το σημείο. Ακολουθούν κι άλλες (εξίσου πραγματικές) δηλώσεις που βάζουν την Ελλάδα στο στόχαστρο:

Φρανκ Μίλερ (κομίστας, συγγραφέας του κόμικ «300»): Αν ήξερα ότι οι 300 ήταν Σπαρτιάτες, δεν θα είχα γράψει ποτέ αυτό το κόμικ

Βόλφγκανγκ Φον Σάραβαλ (ιδιοκτήτης της Volkswagen): Αν ήξερα ότι οι Έλληνες οδηγούν τα αυτοκίνητά μας, θα έκλεινα την εταιρεία σε ένδειξη διαμαρτυρίας

Κλερ Ντουβαρί (διευθύντρια του περιοδικού Marie Claire): Αν ήξερα ότι οι Ελληνίδες διαβάζουν το περιοδικό μου, θα έκαιγα όλα τα τεύχη του επόμενου μήνα κάτω από τον Πύργο του Άιφελ

Γιούσι Μπακατελάινεν (διευθύνων σύμβουλος της Nokia): Αν ήξερα ότι οι Έλληνες χρησιμοποιούν τα κινητά μας, θα αγόραζα κινητό Panasonic

Σουγαμότο Μαγαζάκι (ιδιοκτήτης της Sony): Αν ήξερα ότι οι Έλληνες παίζουν Playstation, θα έδινα δωρεάν την εταιρεία στην Microsoft και θα πήγαινα για ψάρεμα

Μπιλ Γκέιτς (ιδιοκτήτης της Microsoft): Αν ήξερα ότι οι Έλληνες χρησιμοποιούν τα Windows, θα έκανα ακόμα χειρότερα τα Windows Vista

Τζερεμάια Μακ Ντόναλντ (συνιδιοκτήτης των McDonald’s): Αν ήξερα ότι στους Έλληνες αρέσουν τα Big Mac, θα τα καταργούσα αμέσως

Στίβεν Σπίλμπεργκ (σκηνοθέτης): Αν ήξερα ότι οι ταινίες μου προβάλλονται στην Ελλάδα, θα φρόντιζα από πριν να μην έχουν ελληνικούς υποτίτλους

Μαντόνα (τραγουδίστρια): Αν ήξερα ότι τα CD μου κυκλοφορούν στην Ελλάδα, θα φρόντιζα να δίνεται μαζί τους δώρο και η Καμπάλα, ώστε να παρατήσουν την οικτρή θρησκεία τους

Τζορτζ Λούκας (σκηνοθέτης): Αν ήξερα ότι οι Έλληνες βλέπουν Star Wars, θα ονόμαζα τον κακό «Socrates», αντί για Darth Vader.

Όπρα Γουίνφρι (παρουσιάστρια): Αν ήξερα ότι στην Ελλάδα υπάρχουν εκπομπές που μιμούνται την δική μου, θα έκανα ραδιόφωνο

Ντέιβιντ Στερν (κομισάριος του ΝΒΑ): Αν ήξερα ότι οι Έλληνες παίζουν μπάσκετ, θα ζητούσα να γίνω κομισάριος του μπάντμιντον

Τζένιφερ Άνιστον (ηθοποιός): Αν ήξερα ότι έχω ελληνικές ρίζες πριν γίνω διάσημη, θα είχα κόψει τις φλέβες μου

Ντικ Χιουτζ (βασικός μέτοχος της Durex): Αν ήξερα ότι τα προφυλακτικά μας κυκλοφορούν στην Ελλάδα, θα φροντίζαμε να τα κάνουμε ακόμα καλύτερα, ώστε να μην αναπαράγονται οι Έλληνες

Τζόρτζιο Χαρμάνι (ιδιοκτήτης της Giorgio Harmani): Αν ήξερα ότι οι Έλληνες φορούν τα αρώματά μου, θα έβγαζα ένα νέο άρωμα, το Greco, με οσμή σκατίλας

Τίμοθι Πούστικατ (υπεύθυνος μάρκετινγκ της Whiskas): Αν ήξερα ότι τα Whiskas πωλούνται στην Ελλάδα, δεν θα τα προωθούσαμε ως τροφή για γάτες, αλλά ως γεύματα πολυτελείας

Χέρμπερτ Λιγδενστάιν (διευθυντής της Adidas): Αν ήξερα ότι οι Έλληνες παίζουν ποδόσφαιρο με τις μπάλες μας, θα τις φτιάχναμε από ατσάλι

Στάνλεϊ Μάους (υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων της Walt Disney): Αν ξέραμε ότι ο Ηρακλής ήταν Έλληνας, θα κάναμε ακόμα πιο γελοία την ομώνυμη ταινία κινουμένων σχεδίων

Κίνγκστον Νερντ (συνιδρυτής της WordPress): Αν ήξερα ότι κάποτε θα εμφανίζονταν και Έλληνες bloggers, δεν θα έφτιαχνα ποτέ αυτήν την εταιρεία

