Το μεγαλύτερο πρόβλημα της Εκκλησίας σήμερα (πέρα από το ότι νομίζει ότι βρισκόμαστε ακόμα στο 1427) είναι ότι δεν τυγχάνει της αποδοχής των νέων. Πολλοί από αυτούς θεωρούν πως οι απόψεις που εκφράζουν οι εκπρόσωποί της είναι παρωχημένες και στρέφονται σε πιο ενδιαφέρουσες γνώμες, απομακρυνόμενοι σταδιακά την θρησκεία.
Ωστόσο, το παιχνίδι δεν έχει χαθεί ακόμα. Ο επίσημος αντιπρόσωπος του Θεού στην Ελλάδα (προσοχή στις απομιμήσεις!) μπορεί να εμπνεύσει και πάλι (και πάλι;;;) τους νέους και να κερδίσει μια θέση στην καρδιά τους. Πώς; Θα το δούμε αμέσως…

10 ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ

1. Η διαδικασία της Θείας Λειτουργίας πρέπει επειγόντως να ανανεωθεί. Πρώτα απ’όλα, είναι εντελώς αντιεμπορικό να ψέλνουν οι ιερείς σε μία γλώσσα που δεν καταλαβαίνει κανείς. Είναι σαν να μπαίνεις σε ένα εστιατόριο και όλα τα φαγητά στον κατάλογο να είναι γραμμένα σε Σουαχίλι. Επομένως, θα πρέπει είτε να μεταφραστούν τα λόγια της Λειτουργίας στη δημοτική, είτε να τοποθετηθούν στις εκκλησίες οθόνες υψηλής ευκρίνειας, στις οποίες θα αναγράφονται οι υπότιτλοι, ώστε αφενός να κατανοούν οι νέοι (και όχι μόνο) αυτά που ακούνε, αφετέρου να μην νιώθουν ότι παρακολουθούν ένα δολοφονικά βαρετό μάθημα Αρχαίων Θρησκευτικών σε μία τεράστια αίθουσα του σχολείου τους.

2. Επίσης, στο τέλος της Θείας Λειτουργίας οι πιστοί κοινωνούν με κρασί και ψωμί, που συμβολίζουν το αίμα και το σώμα του Χριστού. Όμως, οι νέοι δεν ενθουσιάζονται καθόλου από το κρασί, προτιμώντας άλλα οινοπνευματώδη, ενώ δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι το ψωμί μπορεί να συμβολίζει το σώμα του Χριστού. Έτσι, προτείνεται η αντικατάσταση του κρασιού από τη βότκα Ursus (που είναι και κόκκινη, οπότε πείθει σαν αίμα) και η αντικατάσταση του ψωμιού από ένα τσίζμπεργκερ των McDonalds, το οποίο σου δίνει όντως την αίσθηση ότι τρως άνθρωπο, ενώ είναι και δημοφιλές ανάμεσα στους νέους.

3. Ένας άλλος λόγος για τον οποίο οι νέοι αποφεύγουν τις εκκλησίες είναι ότι τους απωθεί η σοβαρότητά τους. Θα πρέπει οι εκκλησίες να εγκαταστήσουν εξωτερικά φώτα νέον ή φωτεινές επιγραφές με «πιασάρικα» μηνύματα, όπως «ο Χριστός είναι και γαμώ τα παιδιά, έλα μέσα να τα πείτε». Εσωτερικά, προτείνεται η αντικατάσταση των πολυελαίων από ψυχεδελικές ντισκομπάλες και πολύχρωμα φωτορυθμικά, που θα πείσουν έναν έφηβο ότι τελικά οι εκκλησίες δεν είναι μόνο για τις γιαγιάδες.

4. Αλλαγές χρειάζονται και στους τοίχους των ναών. Οι αγιογραφίες που απεικονίζουν αγίους που κρατάνε στο ένα χέρι το Ευαγγέλιο και στο άλλο έναν σταυρό είναι εντελώς εκτός εποχής και θα πρέπει να εκσυγχρονιστούν. Για παράδειγμα, θα μπορούσαν να απεικονίζονται ο Άγιος Πέτρος με τον Άγιο Θωμά να κάθονται και να παίζουν τάβλι πίνοντας φραπέδες ή οι Τρεις Ιεράρχες να κοντράρονται σε ένα τουρνουά Pro Evolution. Αν μάλιστα αυτές τις αγιογραφίες αναλάβει να φιλοτεχνήσει ο Αρκάς, θα μιλάμε για την εμπορική επιτυχία του αιώνα!

5. Μιας και μιλάμε για αγίους, γεγονός είναι ότι δεν υπάρχει κανένας άγιος με τον οποίο να μπορούν να ταυτιστούν οι νέοι. Προτείνεται η δημιουργία μερικών καινούργιων αγίων, όπως:
– Άγιος Σκονάκιος, προστάτης των μαθητών και φοιτητών που αντιγράφουν στα διαγωνίσματα
– Άγιος Εντούρος, προστάτης των μηχανών με πειραγμένη εξάτμιση
– Αγία Ιμπρέζα, προστάτιδα των «φτιαγμένων» αυτοκινήτων
– Άγιος Πορνόβιος, προστάτης των εφήβων που βλέπουν τσόντες και αγοράζουν πορνοπεριοδικά
– Αγία Σεξουάλα, προστάτιδα του προγαμιαίου σεξ

6. Καλό θα ήταν, ακόμα, να προσαρμοστούν τα ονόματα των ήδη υπαρχόντων αγίων με την προσθήκη σε αυτά κάποιων προσωνυμίων, ώστε να προκαλούν το ενδιαφέρον των νέων. Ενδεικτικά παραδείγματα:
– Άγιος «Spyro the Dragon» Σπυρίδων
– Άγιος «Nick the Greek» Νικόλαος
– Ιησούς «The Chief» Χριστός
– Άγιος «The Rock» Πέτρος

7. Με τον Χριστόδουλο έγινε μια καλή προσπάθεια, που όμως δεν προχώρησε. Ο Χριστόδουλος έλεγε ανέκδοτα – να λένε όλοι οι ιερωμένοι ανέκδοτα, και μάλιστα να αρχίσουν να λένε και σόκιν ανέκδοτα, αφού αυτά θέλει να ακούει ο κόσμος. Ο Χριστόδουλος υποδέχτηκε στην εκκλησία τους νέους με τα σκουλαρίκια και τα μίνι – να ανοίξουν τις πύλες τους οι εκκλησίες για τους emo, τους βαψομαλλιάδες, τους punk, τους ραπεράδες με τα homeboy, τις gothούδες και τους ομοφυλόφιλους. Γιατί να μην είναι κι αυτοί χριστιανοί;

8. Οι νέοι επηρεάζονται σημαντικά και από τη μουσική με την οποία συνδυάζεται οτιδήποτε. Και φυσικά η Ορθοδοξία συνδυάζεται με νυσταλέους ψαλμούς και μονότονα απολυτίκια. Η λύση σε αυτό το πρόβλημα είναι απλή: Η Εκκλησία μπορεί να αναθέσει σε καλλιτέχνες που έχουν πέραση στο νεανικό κοινό να ηχογραφήσουν τραγούδια χριστιανικού περιεχομένου, τα οποία θα στείλει στα δισκοπωλεία η Heaven Records (για προφανείς λόγους). Να πως θα έμοιαζε ένα τέτοιο CD:

NOW 1: That’s What I Call Jesus!

1. Θάνος Πετρέλης – Αν Δεν Είχα Κι Εσένα, Ιησού Χριστέ
2. Νίκος Βέρτης – Μόνο Για Σένα, Πανάγιε Πατέρα
3. Γιώργος Νταλάρας – Θα Περιμένω Εδώ Τη Δευτέρα Παρουσία
4. Μιχάλης Χατζηγιάννης – Φίλοι Κι Εχθροί Της Ορθοδοξίας
5. Αντώνης Ρέμος – Μείνε Λίγο Στη Μονή
6. Θέλξη – Έχεις Τα Ράσα Που Λατρεύω
7. Πάνος Κιάμος – Γύρνα Στον Ένα
8. Ημισκούμπρια & Ευρυδίκη – Αν Ήσουν Αλλόθρησκος
9. Χρήστος Κυπριανίδης – Την Πίστη Προωθώ
10. Δέσποινα Ολυμπίου – Πες Το Δυνατά (Πως Είσαι Χριστιανός)
11. Onirama – Μια Μέρα Θα’ρθει Η Βασιλεία Των Ουρανών
12. Έλλη Κοκκίνου – (Όχι Στο Προγαμιαίο) Sex
Bonus track: Ελένη Λουκά – Hallowed Be Thy Name (extended christian remix)

9. Ένα ακόμα θέμα είναι το Πάτερ Ημών. Κανένα παιδί δεν έχει όρεξη αξημέρωτα να απαγγέλλει στο σχολείο μια βαρετή προσευχή, και αυτό πλήττει την εικόνα που έχουν οι νέοι για την Εκκλησία. Η πρωινή προσευχή θα πρέπει να εκσυγχρονιστεί. Θα πρέπει να γραφτεί μία εντελώς καινούργια προσευχή, σε ρυθμό hip hop και με μουσική υπόκρουση τύπου R&B. Έτσι, τα παιδιά θα μάθουν από μικρά ότι το να είσαι Χριστιανός δεν συνεπάγεται απαραίτητα να αποστηθίζεις καθαρευουσιανά κατεβατά και θα απολαμβάνουν ένα χαρούμενο πρωινό ξεκίνημα στο σχολείο.

10.Με τις ηθικές αναστολές της, η Εκκλησία απομάκρυνε τους νέους από την θρησκεία. Εδώ χρειάζεται μια βαθιά τομή, η οποία θα καταστήσει τον Χριστιανισμό ενδιαφέροντα στα μάτια τους. Θεμιτές λύσεις θα ήταν:
α. Να επιτραπεί σε ορισμένες γυναίκες να χειροτονηθούν και να λειτουργούν σε πολυσύχναστους ναούς – με την προϋπόθεση να έχουν εμφάνιση μοντέλου.
β. Να δημιουργηθούν επαγγελματικές ιερατικές ομάδες σε ποδόσφαιρο (Α.Ο. Οι Άγιοι Έντεκα) και μπάσκετ (B.C. Η Αγία Πεντάδα), αθλήματα με μεγάλη απήχηση στους νέους.
γ. Να γυριστούν «εκπαιδευτικές» ταινίες χριστιανικού περιεχομένου (στο δρόμο που χάραξαν οι «Καυτές Καλόγριες»), οι οποίες θα μοιράζονται δωρεάν σε όλους τους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου – για τους μικρότερους μαθητές μπορούν να γυρίσουν ταινίες κινουμένων σχεδίων, π.χ. «Ο Σεραφείμ και ο Χερουβείμ στη Βασιλεία των Ουρανών».

Υ.Γ.: Λατρεύω να παίζω στα όρια της βλασφημίας! Αν τα ξεπερνάω ενημερώστε με – θέλω να κάνω ένα παρτάκι.
Υ.Γ.2: Νομίζω ότι ζεσταίνομαι ξαφνικά…Μάλλον είναι τα καζάνια της Κόλασης που με περιμένουν ανυπόμονα…

Advertisements