Το να ανοίγεις το e-mail σου και να το βρίσκεις γεμάτο από spam σκουπίδια τείνω να το συνηθίσω πια. Αυτό που δεν θα μπορέσω να συνηθίσω ποτέ είναι το να ανοίγω το γραμματοκιβώτιό μου εν μέσω προεκλογικής περιόδου και να το βλέπω γεμάτο σκουπίδια, απεσταλμένα από υποψήφιους βουλευτές. Η μόνη διαφορά τους με τα spam είναι ότι τουλάχιστον αυτά μπορούν να ανακυκλωθούν.
Θα αναφερθώ σε μία μόνο επιστολή που μου έστειλε υποψήφιος (και νυν) βουλευτής, του οποίου το όνομα και την παράταξη δεν βρίσκω τον λόγο να αναφέρω – έτσι κι αλλιώς, όλοι τα ίδια λένε πάνω-κάτω. Ακολουθήστε με, λοιπόν, καθώς θα επιχειρήσω να αποκρυπτογραφήσω την ξύλινη γλώσσα της παράξενης φυλής των «Πολιτικάουα», μεταφράζοντάς την σε μία πιο κατανοητή γλώσσα. Ακολουθεί το αυθεντικό κείμενο της επιστολής, συνοδευόμενο από την απαραίτητη μετάφραση.

Συμπατριώτισσες και συμπατριώτες
(ψηφοφόροι μου)

Πέρασαν κάτι λιγότερο από τέσσερα χρόνια από τη στιγμή που με τιμήσατε με την εμπιστοσύνη σας.
(Πέρασαν κάτι λιγότερο από τέσσερα χρόνια από τη στιγμή που απέσπασα την ψήφο σας με κάθε θεμιτό και αθέμιτο μέσο)

Είναι δύσκολο να κάνεις τον προσωπικό σου απολογισμό.
(Είναι δύσκολο να μετρήσω πόσες παπαριές έχω κάνει σε όλο αυτό το διάστημα)

Είναι κάτι όμως που το επιχειρώ καθημερινά.
(Είναι κάτι όμως που πρέπει να κάνω, αν θέλω κάποια μέρα να πάρω υπουργείο)

Αν αυτό που κάνω είναι αρκετό για εσάς, αν είναι αρκετό για τον τόπο μας.
(Αν αυτό που κάνω είναι αρκετό για μένα, αν είναι αρκετό για την τσέπη μου)

Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι για μένα ποτέ και τίποτα δεν θα είναι αρκετό.
(Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι για μένα ποτέ και κανένα ρουσφέτι δεν είναι αδύνατο)

Αυτά τα χρόνια δεν έπαψα ούτε στιγμή να αναλογίζομαι το βάρος της ευθύνης που μου αναθέσατε.
(Αυτά τα χρόνια δεν έπαψα ούτε στιγμή να σκέφτομαι πώς θα καταφέρω να επανεκλεγώ για ακόμα 4 χρόνια)

Δεν σταμάτησα να γυρίζω τον Νομό ούτε στιγμή.
(Δεν σταμάτησα να κόβω κορδέλες ημιτελών έργων ούτε στιγμή)

Δεν σταμάτησα την προσπάθεια να είμαι παρών, δίπλα στα προβλήματα του τόπου μας, είτε με πολιτικές είτε με κοινοβουλευτικές πρωτοβουλίες.
(Δεν σταμάτησα την προσπάθεια να πατάω πού και πού στην Βουλή, δίπλα στα άλλα 299 βόδια, είτε με πανάκριβα αυτοκίνητα είτε με την συνοδεία μπράβων)

Σε αυτή την πορεία, μοναδικό μου στήριγμα είχα εσάς και με εσάς θέλω να συνεχίσω.
(Σε αυτήν την πορεία, μοναδική μου ελπίδα είστε εσείς και με τις δικές σας ψήφους θέλω να συνεχίσω να κωλοβαράω στη Βουλή)

Είναι μια αδιαπραγμάτευτη και ασυμβίβαστη επιλογή ζωής.
(Είναι μια κυνική και ανήθικη επιλογή ζωής)

Δεν με ενδιαφέρουν και δεν με αφορούν άλλου τύπου στηρίγματα και δεκανίκια.
(Δεν με ενδιαφέρει και δεν με αφορά τίποτα άλλο από το να με ψηφίσετε πάλι)

Για μένα είναι ζήτημα τιμής να υπερασπίζομαι την αξιοπρέπεια, τη συνέπεια και την αυθεντικότητα της πολιτικής αλλά κυρίως την ανθρώπινη πλευρά της.
(Για μένα είναι ζήτημα ζωής και θανάτου να υπερασπίζομαι την αναξιοκρατία, την παροχολογία και την κενότητα της πολιτικής, αλλά κυρίως την τσέπη μου)

Για αυτές τις αξίες εντάχθηκα πριν από 22 χρόνια στην παράταξη.
(Επειδή ο μπαμπάς μου ήθελε να με δει βουλευτή εντάχθηκα πριν από 22 χρόνια στην παράταξη)

Αυτές τις αξίες θέλω να συνεχίσω να υπηρετώ.
(Και τώρα που τα τίναξε, θέλω να συνεχίσω να βγάζω λεφτά)

Για αυτές τις αξίες θέλω να συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε μαζί.
(Γι’αυτό και θέλω την ψήφο σας – αν ήταν στο χέρι μου, ούτε χειραψία δεν θα έκανα με κάτι καράβλαχους σαν εσένα)

Υπογραφή
(Και μην ξεχάσετε δίπλα σε ποιο όνομα θα βάλετε σταυρό στις 16 του Σεπτέμβρη!)

