zom.jpg

Εγώ πουριτανός δεν είμαι. Και τα πορνοπεριοδικά μου αγόραζα μικρός (ακόμα τα έχω μαζεμένα σε ένα συρτάρι), και τα βράδια περίμενα πώς και πώς τα «εκπαιδευτικά προγράμματα» του Filmnet (και παλιότερα του Alter), και με ενθουσιάζει το γυμνό σώμα σαν καλλιτεχνική έκφραση. Αλλά μου φαίνεται ότι έχουμε ξεφύγει επικίνδυνα.
Όταν εγώ ήμουν στην εφηβεία (και αυτό ήταν σχετικά πρόσφατα), για να πάρω πορνοπεριοδικό έπρεπε να περπατήσω μερικά χιλιόμετρα (μη με αναγνωρίσει ο περιπτεράς και γίνω ρεζίλι), να αλλάξω 256 χρώματα, να αγοράσω μαζί καμιά δεκαριά πακέτα τσίχλες για ξεκάρφωμα και να κρύψω το περιοδικό στην εσωτερική τσέπη του μπουφάν μου, μην το δει κανένα αχόρταγο μάτι.
Σήμερα, τα πράγματα είναι υπερβολικά απλά: «Πιάσε τη Sportime». Έτοιμος! Γιατί μερικοί (άθλιοι) εκδότες εφημερίδων κατάλαβαν πως οι φυλλάδες τους δεν αξίζουν ούτε για κωλόχαρτο και, προκειμένου να εξασφαλίσουν μεγαλύτερη κυκλοφορία, βρήκαν την κότα που κάνει τα χρυσά αυγά. Κοινώς, ανακάλυψαν ότι οι τσόντες έχουν ανυψωτική δράση, όχι μόνο εκεί που όλοι γνωρίζουμε (έτσι δεν είναι;), αλλά και στις πωλήσεις τους.
Και φυσικά, το διατυμπανίζουν. «H Καυλωτική Ηχώ προσφέρει στους αναγνώστες της 25 αυστηρώς ακατάλληλες ταινίες, μεταξύ των οποίων οι βραβευμένες με Πούλι-τζερ «Θα Στον Μπήξω Μέχρι Να Ματώσουν Οι Αιμορροϊδες Σου» και «Το Πρωί Δασκάλα, Το Βράδυ Την Παίρνει Όλη Η Γειτονιά Στην Πίσω Σκάλα». Μην την χάσετε!». Όχι, δεν θα τη χάσουμε.
Φυσικά, είναι προφανές ότι αυτές οι προσφορές απευθύνονται σε δύο κατηγορίες ανθρώπων: Η μία είναι οι εργένηδες (ή μπάκουρες, όπως είναι η επιστημονική ονομασία τους), για τους οποίους δεν μας πέφτει λόγος. Μεγάλοι άνθρωποι είναι, ό,τι θέλουν κάνουν. Η άλλη κατηγορία είναι αυτή των σεξουαλικά αναπτυσσόμενων εφήβψν. Και γι’αυτούς θα έπρεπε να ανησυχούμε.
Δεν λέω ότι δεν πρέπει να μαθαίνουμε για το σεξ από την εφηβεία, το αντίθετο: Αυτό το έρμο το μάθημα σεξουαλικής αγωγής πάντα το περίμενα και ποτέ δεν ήρθε. Αλλά να μαθαίνουν από τον Γκουσγκούνη; Με τη βεντούζα και το τρομπόνι; Κατεστραμμένη γενιά! Και ποιος μπορεί να εμποδίσει ένα παιδί να πάρει μια εφημερίδα; Κανείς! Κι όμως, πρέπει να το κάνει κάποιος! Αλλά ποιος;
Έχω συνεχώς αυτήν την εντύπωση πως κάπου πήραμε λάθος στροφή και ξαφνικά βρεθήκαμε στην Εύφορη Κοιλάδα του Σεξ. Όλα γύρω μας είναι σεξ, όχι γιατί το εκτιμάμε περισσότερο, ούτε γιατί το έχουμε πια απομυθοποιήσει σαν ταμπού, αλλά γιατί πουλάει. Και αυτό με εκνευρίζει ακόμα περισσότερο, ότι ορισμένοι βρήκαν τον τρόπο να πλουτίσουν σε βάρος της πιο αυθόρμητης και αξιοθαύμαστης σωματικής έκφρασης.
Αυτή η κοινωνία έχει καταφέρει το ακατόρθωτο: Να γίνεται ακόμα χειρότερη μέρα με τη μέρα, ακόμα και όταν νομίζεις πως έχει φτάσει στον πάτο. Ο Νόμος του Μέρφυ επιβεβαιώνεται: «Τίποτα δεν είναι τόσο κακό, ώστε να μην μπορεί να γίνει χειρότερο»…

