Από μικρό παιδί το θυμάμαι: Πήγαινα σε σχολικό πάρτυ; «Να φορέσεις τα καλά σου». Πηγαίναμε σε εκδήλωση του σχολείου; «Να φορέσεις τα καλά σου». Πηγαίναμε στο σπίτι του φίλου μας του Μπάμπη του περιπτερά, που ακούει μόνο από Κοντολάζο και κάτω; «Να φορέσεις τα καλά σου». Μα γιατί, θα παρεξηγηθεί κανείς αν πάω με μία ωραιότατη μπλούζα με μια φανταχτερή στάμπα και ένα απλό, απλούστατο τζιν; «Να βάλεις τα καλά σου, να σε δει ο κόσμος», επέμεναν.
«Να σε δει ο κόσμος». Γιατί αισθητικά, ο κόσμος θα σοκαριζόταν αν με έβλεπε με τζιν, ενώ το ανεκδιήγητο γκρι pocket size κοστουμάκι μου, που συνοδευόταν απαραιτήτως από ένα πορφυρό παπιγιόν (παπιγιόν…ΠΑΠΙΓΙΟΝ!!! Θα χρειαστώ χρόνια ψυχανάλυσης για να το ξεπεράσω αυτό!) ήταν ιδανικό για την περίσταση…
«Να σε δει ο κοσμος». Να δουν όλοι τι λυγερόκορμο παλικάρι έχουμε, να υπερηφανευόμαστε. Γιατί οτιδήποτε άλλο θα είναι όνειδος. «Μα ΑΥΤΟ θα βάλεις; Είσαι με τα καλά σου;»
Γενικά, έχω ένα πρόβλημα με τα ρούχα: Θέλω να φοράω ρούχα που να με εκφράζουν. Ναι, θέλω την Πρωτοχρονιά να κάψω τα σοβαροφανή πουκάμισά μου και το καλό μου σακάκι και να φορέσω την αγαπημένη μου μπλούζα, αυτή με το διάβολο να λέει «God is busy, can I help you?», να τη συνοδεύσω με το αγαπημένο μου φτηνό τζιν και αθλητικά παπούτσια! Κι όλα αυτά, μόνο και μόνο για να ακούσω την καθιερωμένη πλέον γκρίνια: «Έτσι θα κάνεις ρεβεγιόν;» (ρεβεγιόν…έτσι το λέγατε και στο χωριό σου στα γελάδια και τις κατσίκες, «θα κάνουμι ριβιγιόν»;).
Γιατί να προσποιηθώ κάτι που δεν είμαι; Γιατί να βάλω σοβαρά ρούχα, όταν ούτε το 1% του εγκεφάλου μου δεν πληροί τις προδιαγραφές για να χαρακτηριστεί σοβαρό; Όχι, αγαπητοί μου: Εγώ θα βάλω ό,τι θέλω. Για να μάθετε να μου βάζετε παπιγιόν με το ζόρι (από το Θεό να το βρείτε!).
Και συνιστώ σε όλους σας να κάνετε το ίδιο: Τα Χριστούγεννα δεν είναι προσποιητή γιορτή, αλλά αυθόρμητη. Μην φορέσετε το καλό σας μαύρο φόρεμα ή το βαρύγδουπο κοστούμι σας μόνο και μόνο για να κάνετε φιγούρα. Φορέστε κάτι που σας χαρακτηρίζει, κάτι μοναδικό και εξαιρετικό, κι ας μην είναι και τόσο επίσημο. Ποιος άγραφος κανόνας ορίζει πως την Πρωτοχρονιά πρέπει να ντυνόμαστε λες και είμαστε οι πρώτες φίρμες στο Romeo;
Κι εγώ, όπως και όλοι μας, θα βγω να γιορτάσω την αλλαγή του χρόνου. Και εκεί που θα πάω δεν θέλω να δω σφιγμένους χαρτογιακάδες και παραφορτωμένες κυρίες να ασφυκτιούν στα στενά τους φορέματα.
Ντυθείτε πρόχειρα και βγάλτε το κραγιόν σας…Δεν χρειάζονται όλα αυτά…

