Όλοι οι άνθρωποι έχουν μια ενδιαφέρουσα ιστορία να μας πουν. Το μόνο που χρειάζονται είναι ένας καλός ακροατής, να ακούσει την ιστορία τους, να ξαλαφρώσει το μυαλό τους από την αποκλειστικότητα μιας πονεμένης ιστορίας, να διαβάσει με ενδιαφέρον και στοργή τα φύλλα της καρδιάς τους.
Έτσι έγινε και σήμερα. Κατεβαίνοντας προς το μετρό, μία κοπέλα που γνώρισα πρόσφατα, αλλά νιώθω σαν να την ξέρω χρόνια, μου άνοιξε την καρδιά της, κι ας με ξέρει μόνο ένα μήνα. Δε δίστασε να μου μιλήσει για τον εαυτό της, σαν να ήμουν ο παιδικός της φίλος, και αυτό με έκανε να αισθάνομαι σημαντικός.
Τι έμαθα γι’αυτήν; Πολλά. Αλλά κόλλησα σε αυτό που μου ειπε για το παρελθόν της: Είχε χωρίσει από μία σχέση 6 χρόνων. 6 (έξι!) χρόνων, το συνειδητοποιείτε; Όσο ένα παιδί του δημοτικού!
Αμέτρητες σκέψεις πέρασαν από το μυαλό μου εκείνη την ώρα, αλλά κι αφού μας χώρισαν οι διαδρομές του μετρό. Πώς γίνεται να αφήσεις πίσω μια σχέση 6 χρόνων; Πόσο εύκολο είναι να διαγράψεις ένα τόσο πλούσιο παρελθόν, και ενδεχομένως ένα πολλά υποσχόμενο μέλλον; Πώς μπορεί κανείς να συνεχίσει μετά από ένα τέτοιο σοκ, ειδικά αν δεν το επιθυμούσε ο ίδιος; Να είναι η ρουτίνα, που καταστρέφει τη μαγεία στις σχέσεις; Μήπως η κοινωνία μας δεν ευνοεί την ευδοκίμηση μακροχρόνιων σχέσεων; Και ξανά από την αρχή: Πώς στο διάολο γίνεται να χωρίσεις μετά από 6 χρόνια; Είναι δυνατόν να μη σε ενώνει τίποτα με έναν άνθρωπο μετά από 6 χρόνια σχέσης; Και ούτω καθεξής…
Το πιο φοβερό ήταν ότι στα λόγια της είδα να καθρεφτίζεται ο εαυτός μου. Πράγματα που είχα σκεφτεί, ίσως γεγονότα που είχα ζήσει εν αγνοία μου, όλα άρχισαν να ξετυλίγονται μπροστά μου. Όλα τα προβλήματα μιας σχέσης, η ρουτίνα, το άγχος της συνεχούς επιβεβαίωσης, το αίσθημα του ανικανοποίητου. Όλες οι σκέψεις μου για τις σχέσεις, όλα όσα έχω μάθει για τον έρωτα σε αυτό το τσιγκούνικο demo της ζωής που μου έχουν δώσει, ξαφνικά βρήκαν ανταπόκριση.
Και ξέρετε ποιο είναι το πιο φοβερό; Ότι όλα αυτά έγιναν εντελώς αυθόρμητα, χωρίς τον παραμικρό προϊδεασμό για το τι θα ακολουθούσε. Απλώς, βρέθηκε ένας καλός ακροατής να ακούσει την ιστορία της…